appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 (aangepast) Zolang we op het Franse rijbewijs moeten wachten is het niet zeker dat we komen..of iemand moet me komen halen Wie met mij ruilt loopt dus risico dat het niet door kan gaan, ik ga er wel alles aan doen om het voor elkaar te krijgen!Grote kans dat we niet komenWe komen niet ....alle ruilhandel ligt dus stil! AangebodenPlanten geworteld in pot:1 grote pot oerprei ( kruidenvr)5 plantjes longkruid kleur kan wit, roze of rozeblauw zijn (Ciska x 3)2 planten paarse salie1 plant rozemarijn ( kruidenvr)1 plant eeuwig moes2 x monarda (Ciska)Eventueel voor jullie uit te graven:*Lieve vrouwe bedstro (kruidenvr)*Lage smeerwortel symphytum grandiflorum, bloemen creme met (naar gelang ontvouwing) oranje en blauw er in. Kan woekeren, ik gebruik ze om blad af te snijden en mee te mulchen.*Blauwe (russische) smeerwortel prachtig blauw. Kan woekeren..*Zaailing kamille Zaden1/3 pakje capucijnererwt Desiree, (sluis garden) 75 cm THT 2020 Inmaak:1 hele plus één 3/4e pot ( grootte: bonne maman) saindoux (reuzel) van jan. `183 potten 2:1 mirabel/citroen confiture jan. `18 Gevraagd: De volgende planten:EngelwortelZeebietjes ( Jorieke)Peperplantjes van februari ( Ciska, Dennis)Paprikaplantjes van februariArtisjok die in het eerste jaar bloeitKardoenSlips van zoete aardappels en/of hele zoete pootaardappelsTomatenplantjes Balkonstar/Garten Perle of een dergelijk soortje voor in een bak/keyhole.Labels van luxaflex of enkele luxaflex repen om zelf labels van te knippenBamboe stokkenZaden: Voorlopig heb ik de volgende afspraken: Kruidenvrouw: geef lieve vrouwe bedstro en rozemarijn en oerprei Charly: geef moederkruid Henk: krijg: lavendelstekjes Joep: geef: fles van Lie en pot van Jetkrijg: rollen gaas Jorieke: krijg zeebietjes Nasuada: geef: witte klimroos, paarse Salie, Lievevrouwe bedstrokrijg: texla`s en zaadjes kummel en basilicum. Paprikaplantje(s) Ciska:geef: longkruid x 3 plus monardakrijg: kleine potjes? Vincentgeef:kruidentheekrijg: stekken Nashi? Dennis: Turkse peperplantjesGeef: Dahlia 5 april 2018 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Wat is de kleur van de Monarda? En als je geen gegadigden hebt voor het longkruid dan ook graag...Welke pepers wil/zoek je? Hete of milde? Quote
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 De oerprei zou ook wel fijn zijn. Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
appelvrouw Geplaatst: 20 januari 2018 Auteur Geplaatst: 20 januari 2018 Ciska de Monarda is roze-roodachtig, ik heb helaas geen foto gemaakt.Longkruid wil je er een, twee, drie? Peper mild tot middenheet. kleurig is ook leuk.Kruidenvr oerprei voor jou. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 20 januari 2018 Geplaatst: 20 januari 2018 Ik wil de slootkant laten begroeien met longkruid/smeerwortel dus heb wel wat nodig. Had ik de witbloeiende smeerwortel ook van jou? Een seizoen gleden? Want die heeft inmiddels een hele hoek overgenomen. Die voelt zich er dus prima thuis.. Graag de Monarda, ik blijf het proberen.. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2018 Auteur Geplaatst: 25 januari 2018 Update... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 25 januari 2018 Geplaatst: 25 januari 2018 Ik heb wat luxaflex voor je als je wilt Paprika kan ik je ook wel 3 plantjes leveren als je wilt? Kijk ff bij mijn moestuin seizoen update. Daar staan alle soorten die ik dit jaar ga zetten. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 25 januari 2018 Auteur Geplaatst: 25 januari 2018 Fijn Charly, ik ga kijken. Enne graag wat luxaflex, handy Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nasuada Geplaatst: 28 januari 2018 Geplaatst: 28 januari 2018 een paarse salie en lieve vrouwe polleke ben ik nog wel in geïnteresseerd.Wil jij zaadjes of zal ik ze alvast voorzaaien de kummel en verschillende soorten basilicum??Heb ook paprika plantjes voor je. Even afwachten wat opkomt maar ik Heb de, witte en paarse en rode paprika gezaaid. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
appelvrouw Geplaatst: 28 januari 2018 Auteur Geplaatst: 28 januari 2018 Graag Nas enkele paprikaplantjes. Basilicum kan ik zelf wel zaaien, misschien vraag ik je de volgende x als ik in Nl ben of je ze naar nl adres wilt sturen. Paarse salie en onze lieve vrouwe bedstro voor jou Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 22 februari 2018 Auteur Geplaatst: 22 februari 2018 Ik ben helaas bang dat het met het rijbewijs van Lie niet gaat lukken. Vandaag van de burgemeester gehoord dat ze in Nantes 27000 dossiers achterlopen en dat ze alleen zij die het bewijs nodig hebben voor hun werk sneller helpen. We lobbyen ons suf maar het lijkt niet de goede kant op te gaan. Het beste is dat jullie je ruilzaken met een ander regelen, sorry daarvoor. Lukt het toch dan kan ik altijd wat meenemen maar de kans is miniem dat we kunnen komen. Misschien zijn er geïnteresseerden voor een zomerse MTFD in France ... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Amrutten Geplaatst: 22 februari 2018 Geplaatst: 22 februari 2018 Heel goed idee zo'n MTFD in Frankrijk. Ik kom. Antoinette Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 Misschien wel Ik zou zeggen prik een datum? Quote
Charly Geplaatst: 23 februari 2018 Geplaatst: 23 februari 2018 Oe leuk! Nou ja. Die zomer MTFD in Frankrijk dan, niet dat je niet kan komen. Zal ik wat Solor zaad opsturen naar je? Als je me je adres ff PB’t doek dat hoor! Quote wees bevriend met kleine dingen
Nasuada Geplaatst: 25 februari 2018 Geplaatst: 25 februari 2018 Jammer dat jullie er niet bij zijn appeltje maar een uitstapje naar la france sla ik ook niet af. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.