Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

In de kas, juni 2026

Wat is het heet geweest! Uit de kas hoor ik weinig klachten, daar groeit het lekker door. Hoewel één tomatensoort weinig vruchten wil maken, kan met de warmte te maken hebben denk ik? De kas staat dag en nacht open aan drie kanten, alleen wanneer er van die heftige buien voorspeld worden ritsen we de boel even dicht.

PXL_20260621_190328316.jpg

De scheuren die zijn ontstaan hebben we geplakt, zodat het ding dit jaar niet uit elkaar valt. Eens kijken hoe lang hij nog meegaat. Ik had gehoopt op drie jaar, maar ik denk dat hij dat niet haalt nu er halverwege het tweede seizoen overal gaten vallen. Hoewel de storm van gisteren geen schade heeft toegebracht. Valt weer mee dus.

PXL_20260628_085149363.jpg

De tomaten laten al wat vruchten zien.

San Marzano

PXL_20260628_084951103.jpg

PXL_20260627_061357938.jpg

Golden sweet

PXL_20260628_085004516.jpg

PXL_20260627_061348168.jpg

PXL_20260627_061336205.jpg

Rebel Alliance. Er zaten veel bloemen in de tros, maar -ik denk door de hitte- zijn er weinig vruchten gevormd.

PXL_20260628_085041690.jpg

PXL_20260627_061331169.jpg

Gele peer

PXL_20260628_085100658.jpg

Bij de komkommer (snackkomkommer Monika) is het een drukke boel, en daar oogst ik sinds een paar dagen elke dag een paar mini's. Ze zijn wel vervelend stekelig, volgend jaar een ander ras.

PXL_20260627_061304446.jpg

En de eerste peper is ook gespot, een piquillo. Bij de paprika's gaat het minder snel, daar zitten alleen nog maar wat bloemetjes.

PXL_20260627_061239082.jpg

2 reacties

Aanbevolen reacties

appelvrouw

Leden

Geplaatst:

Mooi zeg dat worden straks lekkere tomaten en die piquillo ook. Hoeveel planten heb je erin? Goed dat je hem steeds ruim openlaat, voorkomt veel problemen denk ik.

Ja jammer dat dat soort plastic maar een jaartje of twee/ drie meegaat. Ik snap de aanschaf wel, zelf had ik er ook ooit een, gekregen, een jaar gebruikt en toen weer doorgegeven hij deed het nog.

Mijn Franse tuinvriend had zelf kassen gemaakt met van dat hele dikke stevige doorzichtige landbouwplastic. Geen idee hoe het daarmee is ik ga het eens vragen.

Hoe groot oogst jij die Monika?

Dahli

Leden

Geplaatst:

Het staat er prachtig bij in je kas! Jammer dat hij wat mankementen begint te vertonen, want het lijkt me ideaal dat je deze aan 3 kanten kunt openzetten. Mooi systeem.

Wat voor soort is de plant met het grote blad helemaal rechts op de foto in de header?

Gast
Voeg een reactie toe

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.