wilma2 Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 helaas zit mijn Conference peer vol met deze aandoening op het blad. ook zwart geworden blad is er. aan de onderkant zie je een verdikking bij de oranje vlekken wil graag weten wat dit is en wat er tegen te doen is.wie kan helpen dit op te lossen?Bij voorbaat dank dit is de onderkant Quote
Frank Houweling Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 http://www.fruitbomen.net/informatie/p/3/perenroest-herkennen-en-bestrijden/ Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
wilma2 Geplaatst: 17 augustus 2013 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2013 bedankt Frank, is een pijnboom op 1 mtr afstand ook oorzaak van peerroest? er was een maand geleden erg veel stuifmeel van de buur boom Quote
kromkommer Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 perenroest is een zwammetje, vandaar die verdikkingen aan de onderzijde van het blad. Juniperus in een straal van 1km zorgen voor dit fenomeen omdat de zwam daar in overwinterd. Ik heb ooit behandelt met een schimmeldodende sproeistof en het was veel minder. Sproeien is mijn ding niet dus zitten ze hier ook volop terug. De boom lijd er niet echt onder.Groetjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.