minoesje Geplaatst: 17 augustus 2013 Geplaatst: 17 augustus 2013 Hooi allemaal De hibiscus is een geweldige mooie bloem.Ik wil deze graag gaan opkwek. Iemand enig idee hoe je dat het beste kan doenEn heeft iemand mischien zaden of bloembollen voor mij? Groetjes! Quote
fietstuinkabouter Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 Geen idee hoe je die opkweekt. Wij hebben een boom in de tuin. Onder de boom zijn uitlopers opgekomen. Het lijkt mij als je zo'n struik/boom wil dat je het makkelijkste kunt starten met zo iets.. Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin.
willem Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 Je kunt ze vaak gewoon als plant kopen, in struik- of stamvorm. Quote
roosmarij Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 het hangt er maar vanaf wat je wilt of zoekt. Vaak vind ik zaailingen van de hibiscussen van onze buren her en der verspreid in mijn tuin of in de groenstrook naast het huis. Als ze geen ruimte krijgen worden ze niet echt groot, dan leggen ze voortijdig het loodje. Tot nu toe zijn mijn eigen pogingen tot zaaien niet bepaald succesvol geweest. Of zelf gezaaide planten interessant zijn weet ik dus niet. Als je van die gevulde wilt hebben, lijkt stekken me zinvoller, omdat die vaak geen zaad maken om de een of andere reden. Dan zijn ze meteen in de kleur en vorm die je zoekt.Gewoon aanbellen bij de mensen waar je de struik van je smaak ziet staan, en vragen om zaad of stekhout. Nee heb je... Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
kimmy341 Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 ik zoek ook deze plant. ik ga even rondkijken in de buurt. mischien staat er wel wat leuks Quote
fietstuinkabouter Geplaatst: 19 augustus 2013 Geplaatst: 19 augustus 2013 ik weet nog iemand die er (deze week, 2 groot achtige struiken wit en paars) vanaf moet. Zelf twijfel ik of het voor mij passend is. Is wel provincie Utrecht. Quote Elke morgen weer een verwondering in de tuin.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.