Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Moestuinplan


Chantal77

Aanbevolen berichten

Dit is onze moestuinplan.

Mijn dochter en ik willen dit komend seizoen samen gaan oppakken.

In het hoofdstuk ´moestuin-seizoen´ zijn we al een stukje gestart, daar heb ik deze foto ook geplaatst...

1208950_415615878559581_247842096_n.jpg

Hebben jullie nog tips of opmerkingen over dit plan? Alles kan nu nog gewijzigd worden. We hebben geprobeerd te kijken naar de gewassen die bij elkaar passen, de ruimte per 'bed'... Alle tips zijn natuurlijk welkom voor deze twee starters van 36 en 11 jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja prima toch ? Gewoon doen. 1e jaar ga je veel tegen komen wat je het jaar erop weer anders wil.

 

"Bonen klimmend " , stukje van 1.40 dus , is wel wat erg weinig denk ik. En in totaal wat veel radijs misschien ? Kruiden in potten zou ik gewoon in de grond zetten, kan je ook meer kwijt. Radijs is ook typisch een teelt wat makkelijk ergens tussendoor kan, of vóór dat je bv de bonen zet. Ook de sla kan al op de plek van de bonen geoogst worden vóór dat je de bonen zet. En nadat de bonen weg zijn kan je daar ook nog wel wat kwijt.

1 bloemkool ? 1 broccoli ? Je kan er net 4 kwijt denk ik op zo'n vak wel. Er zijn wel 3 of 4 x een krop sla te telen op de plek waar je sla denkt te zetten. Geen andijvie ? wortelen ?

Waarom zet je de eetbare bloemen niet bij de pluktuin ?

 

Maar overall zou ik zeggen : gewoon lekker doen. Je ziet vanzelf wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Bit,

Dank je wel voor je reactie.

Wortels staan in het vak bij de bosuien.

Radijs zouden dan 2 rijen kunnen. Ik dacht dat bloemkool en brocoli heel groot zouden worden, maar misschien passen er dan wel meer op dat stukje, ja, goed idee

Kreeg van een kennis al het idee om de bonen achter het eerste stukje bloemen door te laten gaan, dus dan heb ik 2,80 m voor de bonen/klimmend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ziedat je 7 vakken heb gemaakt, ik zou er vier van maken is dan makkelijker om ieder jaar te schuiven.

En net als bit al zij sommige kunnen meer en eerder gezaaid/geplant worden en meerdere keren achter een.

Maar verder zie het er goed uit ben benieuwd hoor.

Je zou ook kruiden in potten in de border kunnen zetten op kale plekken.

Maar zet hem op, ik wijk ook ieder jaar af van mijn plannen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...