arca Posted August 25, 2013 Share Posted August 25, 2013 K heb 2 bewaarpompoenplanten, die enorm groeien. Er zitten een paar pompoenen aan. hoe ga k met deze plant om, kan hem hier en afsnijden en waar? Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Je kan nu wel de lange uitlopers wegsnoeien. Als ze ergens heengaan wat je niet wil. Bij de nu liggende pompoenen kun je het blad het best laten zitten, daar niks snoeien. Bloemen die nu verschijnen zullen geen heel grote pompoenen meer maken lijkt me. Je kan snoeien op 2 of 3 bladeren na een pompoen die je nog groot wil laten worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted August 26, 2013 Author Share Posted August 26, 2013 K heb 2 bewaarpompoenplanten, die enorm groeien. Er zitten een paar pompoenen aan. hoe ga k met deze plant om, kan hem hier en afsnijden en waar? het is de Uchiki-kuri. Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 26, 2013 Share Posted August 26, 2013 Ja. Lekker hoor. Kan dus gesnoeid worden ja; wat écht te veel wordt. Succes !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenepeen Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Waarom is het beter niet het blad eraf te halen bij liggende pompoenen? Quote Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 ? Dat kan ook best. Maar alleen is het natuurlijk wél zo, dat wat je weghaalt, je als voedingsbron dus weghaalt van de plant, waar je misschien nog van verlangt dat de plant de pompoenen nog laat groeien. Bij afrijpen van de volgroeide pompoen kan je gerust meer weghalen natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arca Posted September 7, 2013 Author Share Posted September 7, 2013 Mensen, dank voor de tips, super! Quote genieten Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 ff een vraagje over de pompoen kun je die ook van de plant laten na rijpen heb ze laat gezaaid heb er 3 pompoenen aan maar denk niet dat ze het gaan redden Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 Op iets doorlatends leggen ( soort van houten roostertje gebruik ik ) en de plant laten gaan nog. Tenzij de plant nu écht helemaal instort en afsterft. Dan er af halen maar. Hier vannacht +3,5 graden. De plant leeft dan nog wel, maar doet niet echt veel meer ga ik vanuit. Ik ruim de plant op. Je kán nog even wachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 bedankt dan laat ik ze lekker ff hangenplant stond gister nog erg goed wel wat minder blad maar toch bedankt Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts