Ga naar inhoud

Tomantenplanten: tot wanneer oogst?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb dit jaar mijn tomaten iets te laat uitgeplant, waardoor ze wat achterstand opgelopen hebben en daarnaast is mijn ervaring met tomaten erg klein.

Tot wanneer kan je ongeveer tomaten oogsten? Tot wanneer houden de planten het vol?

Is het zinvol om planten nu nog te laten bloeien, of dat lastig i.v.m. het weer van de komende weken..

Dat ze bij ziektes eerder stoppen begrijp ik, maar tot nu toe heb ik nog nergens last van. En ik kweek niet in een kas, kweek in potten in de openlucht.

Geplaatst:

Tot het te koud wordt, wanneer weet je niet met dit toverklimaat (de laatste paar jaar was het in de koude kas warm genoeg t/m half oktober, de volgroeide maar nog groene rest rijpte binnen af)

Laten bloeien heeft geen zin meer, bevruchting kan alleen als het warm genoeg is voor het stuifmeel en bovendien haal je geen volgroeide tomaten meer die eventueel binnen kunnen afrijpen, denk ik.

Geplaatst:

Ik heb van de zomer ergens in een topic gelezen op ons forum, dat de tijd tussen bloei en tomaat 8 weken neemt. 1 september is dus wel rijkelijk laat lijkt mij. Heb je geen koude kas, kan het al veel eerder al wel te koud worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...