Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Muurkas of kas gezocht om in te kweken voor najaar en winter


Gast

Aanbevolen berichten

Ik zag deze advertentie staan http://www.hosel.nl/productdetails/tuin-en-terras/tuinkassen/tuinkas-2-3-m.html, en aangezien ik een niet zo grote tuin heb dacht ik is dit iets voor in me tuin. Of is dit troep en is het snel stuk. Ik ben van plan om de kast vast te maken aan een houten hek zodat i genoeg stevigheid heeft. En in de grond maar hoe weet ik nog niet. Ik wil er graag groente in kweken. Zelf ben ik een beginner dus veel verstand heb ik niet van dat soort kassen. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Polycarbonaat is niks mis mee. Aluminium is materiaal dat lang meegaat. Mooi ook dat er een schuifdeur bij zit, dit is beter dan een scharnierdeur. Je moet wel handig zijn en inzicht hebben hoe het materiaal werkt. Dat betekent:

 

- letten op dat je de juiste zijde van de PC platen naar buiten plaatst. Daar zit een UV beschermlaag (en die zit er niet voor niks).

 

- het uitzetten en krimpen van de platen bij temperatuurverschillen. Eventueel extra versteviging aanbrengen.

 

Als je de tijd neemt om de montage goed te doen - waterpas zetten, frame zuiver haaks monteren - kun je hier een prima kasje aan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi vanochtend naar de hornbach geweest. En heb daar een broeikas gekocht en een pruimen boompje. terug gekomen van de hornbach de broeikas in elkaar gezet met veel puffen en steunen maar toch gelukt.

Nu alleen even een plekje zien te vinden.

Hier wat foto's van de aankoop.

146691_0_82_dsc02131.jpg

 

155117_0_82_dsc02133.jpg.

 

Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Huub.

Er komt nog wel een muurkas maar eerst dit maar even geprobeerd,Want echt technische zijn wij ik en me man niet. Beter gezegt 2 linker handen.

Dus dit is alvast een begin voor de aankomende muurkas. Tenzij jij handig bent, dan kan je me vast wel helpen Haha. Ach ja ben al blij dat dit ding in elkaar zit. Groetjes jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...