Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

nieuw-sgierig


S-moesje

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

Leuk dat dit bestaat...

Ik ben een echte beginner dus kan wel wat goeie adviezen en tips gebruiken.

Sinds een paar weken ben ik allerlei pitten in de grond aan 't stoppen, daaruit wil ik proberen wat boompjes op te kweken. Als ik nl de prijzen zie van fruit- of sierbomen ontgaat me het plezier om er een aan te schaffen.

Véél leuker ook om het zelf te doen...maar dat gaat niet altijd zomaar...dus tot op het forum.

 

Vriendelijke groet S-moesje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom...

 

Ps fruit uit zaad op laten groeien kost veel tijd en geduld en kan lang duren, daar en tegen is het wel leuk om te doen.

 

Bekijk je het van die kan dan val de vraag prijs voor een fruitboom reuze mee

En altijd eerst kijken en vergelijken voor je iets koop en hou aanbiedingen in de gaten.

 

Veel plezier met tuinieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Eveline68

 

Ja maar de spanning en lol om het helemaal van zaadje tot boom van zo dichtbij te ervaren maakt me nieuwsgierig!

 

Wil je ook mijn vraagje onder abrikozenpit even lezen... een tip van iemand met veel ervaring is meer dan welkom!

 

Alvast bedankt

groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo S-moesje, welkom!

 

Inderdaad is het kweken van fruitbomen uit zaad wel heel leuk, maar ook tijdrovend en niet altijd een dooslaand succes. Ik heb een zelfgezaaide appelboom in mijn achtertuin, die sinds een paar jaar draagt (heb ik 15 jaar op gewacht), en hoewel de appel wel lekker is, is de oogst klein en niet zeer succesvol. Maar goed, ik heb hem wel zelf gezaaid! en dat is toch wel heel erg leuk, stiekempjes...

 

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...