Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een lange tijd nagedacht over de venusvliegenvanger.

Eindelijk heb ik er eentje gekocht, vandaag.

Ik wil mijn plantje in een gewone plastic box plaatsen, geen echte kas. Hierboven wil ik een TL-lamp plaatsen.

Ik weet alleen niet hoe en wat.

Wat voor een TL-lamp heeft een venusvliegenvanger nodig? En kan ik zo'n lamp in elke bureaulamp plaatsen?

Ik weet dat ze regenwater of gedeminiraliseerd water moeten hebben en geen mest.

Posted

Er is hier wel een topic over vleesetende plantjes: vleesetende-planten-zonnedauw-drosera-capensis-t6750.html

Je hebt echter veel meer kans op informatie op: http://carnivora.nl.web1.web.cyso.net/forum/index.php

Lees ook de bijbehorende carnipedia: http://carnivora.nl.web1.web.cyso.net/wiki/index.php/Dionaea_muscipula

Toch even kort, en zeker niet volledig: een VVV heeft winterrust nodig. Bovengrondse delen sterven dan bijna volledig af. In het seizoen krijgen ze buiten, of binnen direct achter het raam op het zuiden, voldoende licht. Bijlichten is alleen nodig voor planten die je in de winter binnenhoudt, dat zijn dus de niet winterharde soorten die geen winterrust nodig hebben..

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Posted

Ik heb een schuine dak, met dus een schuin raam. Mijn ouders hebben lucaflex vast gespijkerd aan het raam. Er komt licht binnen, maar niet genoeg voor mijn bloemetjes. Mijn bloemetjes staan dan ook beneden in de woonkamer vensterbank.

Ik heb echter deze venusvliegenvanger gekocht tegen die rot insecten. Daarom wil ik hem op mijn kamer houden.

Welke lamp is goed genoeg om fotosyntese te laten plaats vinden bij een plant?