willy61 Posted September 10, 2013 Share Posted September 10, 2013 Ik heb even een vraagje : in 2 van de totaal 14 weckpotten met wortelen wordt het water wit troebel.De potten blijven dicht, de lipjes wijzen naar omlaag.De andere potten, die tegelijkertijd in de ketel zaten, zijn kraakhelder.Weet iemand hoe dit kan?Ik heb ze in verschillende etappes geweckt (één potje tijdens de eerste weckronde en één potje tijdens de 2e weckronde). Hartelijke groeten,Willy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy61 Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 Niemand? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin.b Posted September 11, 2013 Share Posted September 11, 2013 Ik heb zelf geen ervaring met wecken maar ik lees dit.(via diverse google links) Troebele vloeistof, die men dadelijk na de inmaak ziet, behoeft geen aanleiding tot bezorgdheid te zijn, daar ze bestanddeel van de groenten kan zijn. Wordt de heldere vloeistof later troebel of vertoont zich witte aanslag op de bodem dan is dat meestal het teken van beginnend bederf. De inhoud van deze glazen mag in geen geval gebruikt worden Aangezien je andere potten wel helder zijn zou ik ervan uitgaan dat het een teken van bederf is. Maar ik heb dus geen ervaring met wecken!Als je er eentje openmaakt dan zal de geur je heel snel uitsluitsel geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willy61 Posted September 11, 2013 Author Share Posted September 11, 2013 oké, dit kan dus het begin van bederf zijn.Wel raar dat die andere potten kraakhelder blijven, kan ik eigenlijk niet begrijpen. In ieder geval wil ik je bedanken voor je reactie ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...