Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Courgette in zoet/zuur


Groene vingers

Aanbevolen berichten

Heb dit recept ook op smulweb staan en het wordt daar al door veel personen bewaard cq in hun kookboek gezet. Ik zal het recept hier ook even plaatsen voor iedereen met een courgette overschot zoals ik http://www.smulweb.nl/recepten/1415628/Courgette-zoetzuur

 

Bereidingstijd: 20-30 min. Keuken: Nederlandse keuken Smaak: Zoetzuur Techniek: Koken Uit eigen keuken: Ja

 

Ingrediënten: 2 KG Courgette, 3 paprika`s, 750 GR ui, 500 GR suiker, 1 eetlepel mosterdzaad, 1,5 L witte natuurazijn.

 

Hulpmiddelen: Pan, pollepel, rasp, weegschaal, potten/weckfles.

 

Potten of weckfles goed schoonmaken met kokend water met soda, en omgekeerd op schone keukendoek zetten.

 

Voorbereiding: De courgette, ui en paprika`s in blokjes snijden/raspen, het zout er doorheen mengen en vervolgens 3 uur laten staan.

 

Bereidingswijze: Laat na 3 uren het vocht van de courgette aflopen mbv een vergiet, het vocht niet gebruiken. Breng de azijn met suiker en mosterdzaad aan de kook. Doe vervolgens de courgette, ui en paprika erbij en laat het geheel 3 tot 4 minuten koken/blancheren. Daarna alles in potten scheppen incl. vocht (azijn) en luchtdicht afsluiten.

 

Serveertips: Lekker bij bami/nasi schotels, pasta`s, uitsmijter en stampotten.

 

Bron: Mede moestuinierster

 

Courgette-zoet-zuur28191378908501.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ditzelfde recept staat al ergens hier, onder recepten van Thessa. Maar het kan geen kwaad om hem er nog eens op te zetten. Dit is wel mijn meest favoriete recept wat courgettes betreft. Altijd veel courgettes, dus veel courgette zoetzuur maken. Veel mensen in mijn omgeving die er erg blij van worden. Ik snijd alleen wel grotere blokjes. Maar zo heel fijn ga ik volgend seizoen ook eens maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen zaterdag in Deventer op de Sallandse markt geweest. Leuk straatje met gezellige kraampjes inmaak-, zelfbak-, biologisch-, ecologisch- en natuurlijk eten en drinken. Heb ik ergens ook courgette in het zoet/zuur geproefd. Heerlijk maar helaas geen recept. Hopelijk komen de recepten hier op de site ergens in de buurt daarvan. Dit jaar geen courgette maar hopelijk volgend jaar wel. En dan ga ik dat zeker proberen

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...