Jump to content

Paprika's met afwijkingen

Recommended Posts

Posted

Nog even getwijfeld waar ik dit moest zetten. Aangezien het geen plaag in de moestuin is en slechts een afwijking van een verder prima paprika hier geplaatst.

Ik heb inmiddels een 20 tal paprika's geoogst "King of the North" maar bij een aantal (vooral grote) paprika's zit opeens een soort aanhangsel alsof er alsnog besloten is nog een paprika aan hetzelfde steeltje erbij te hangen.

paprika-273101379266019.jpg

Nu maakt het voor de paprika weinig uit, maar het ziet er zo vreemd uit. Weet iemand hoe dit komt en hoe dit te voorkomen of is dit spontaan en moet ik ermee leren leven?

Tevens zie ik bij het opensnijden nogal eens mini paprika's in mijn paprika. Is dit het gevolg van het voortijdig ontkiemen van een zaadje waarbij hij in mijn paprika groeit of is dit weer een andere afwijking? Op de foto een stukje zaadlijst met een baby paprika die dus in de paprika ook gekleurd is

paprika-126251379266124.jpg

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Posted

Ik heb echt geen antwoord op je vraag, maar die babypaprikas aan de binnenkant van de grote kom ik ook regelmatig tegen bij paprika's van de suup, ik vind het wel schattig

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop