Geplaatst: 23 september 201312 j Mijn camper staat altijd buiten en nu heb ik gemerkt dat er zwammen stonden aan een dakvenstertje.Dit wil zeggen dat er vocht binnen komt en dit ga ik proberen te verhelpen .Maar zou het ook echt nodig zijn om het hout te vervangen? Dat is een heel karwei voor mij. Of kan ik de zwam ook op een andere manier doden voor het hout helemaal opgegeten is?Misschien is Stan hier de geschikte persoon om me daarover in te lichten? Dit was de zichtbare kant. Deze zijde was tegen het plafond aan gegroeid. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 23 september 201312 j Als je natriumbicarbonaat(zuiveringszout te koop in o.a. toko) gebruikt om e.e.a mee schoon te maken of te verspuiten zou je elke schimmel moeten kunnen doden.Wel een oplossing van 5 tot 10 procent aanhouden. De sporen van de schimmels dood je er echter niet mee. Dus je hebt best kans dat je e.e.a. eens moet herhalen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 23 september 201312 j Auteur Bedankt Stan, ik wist echt niet goed wat ik er mee moest aanvangen, ik ga het hout er zo goed mogelijk mee behandelen, hopelijk moet ik het dak niet afbreken want dat ware een ramp. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 23 september 201312 j Nog even een vraagje over het hout. Was het orgineel onbehandeld of is inmiddels de laklaag e.d. eraf ? Bij dat laaste is het na het behandelen met natriumbicarbonaat wel gewenst dat je dat dan weer aanbrengt. En Aalterse het is een zout dus je zou best wat schuur werk kunnen gaan krijgen. het hout kan n.l. uitgaanslaan door het zout. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 2 oktober 201312 j Auteur Het hout op zich is niet zichtbaar en vandaag heb ik op het dak de afdichting nagekeken en er was wel degelijk een lek, dit met Tec7 gedicht, ttz, rondom een goede laag aangebracht en ik hoop dat er nu geen vocht meer binnen komt.Het hout heb ik met de door u opgegeven oplossing ingespoten, hoop dat het nu goed komt en het hout niet verder rot.Of het hout al dan niet behandeld was weet ik niet maar ik twijfel er sterk aan.Nogmaals dank hoor. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 2 oktober 201312 j @Aalterse-willy, graag gedaan. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.