Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik weet het even niet meer .

Ik heb een week geleden een granaatappelboom gekocht .

Ik heb hem in vochtige potgrond gezet , en binnen geplaatst .

Nu vallen al de blaadjes af .

Is dit normaal ?

Vanalles opgezocht via internet maar geraak er echter niet uit : de ene site zegt dat de plant niet te veel water mag krijgen omdat anders de wortels afsterven , en de andere zegt weer dat hij goed vochtig moet zijn .

Wat is het nu ?

Geplaatst:

Ik heb de mini al een aantal jaren (4 of zo) en heb er zelfs wat fruit aan. In de zomer gaat hij meestal in de serre, maar dit jaar leek hij er maar niet in de serre te raken..heeft de hele zomer in de vensterbank buiten gestaan..op het noordwesten. Er zaten dan ook geen bloemen aan totdat ik ze in september nog enkele weken in de zon buiten heb gezet. De bloemen vlogen er weer in. Vorige jaren had ik de bloemen al volop in de kas in de zomer, en groeiden de vruchten in de winter.

In de winter staat hij in een vensterbank binnen op datzelfde noordwesten..krijgt hij te weinig water, of wordt het te koud, dan laat hij zijn blaadjes vallen.

15 graden kan, maar is niet ideaal...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heidike dat kan wel, maar ik weet alleen dat hij, als hij te koud staat zijn blaadjes verlies, en ook als hij lang geen watr meer heeft gehad, Misschien is het een combinatie van beiden, Probeer het wat uit zou ik zeggen..de plant heeft bij mij een paar x zonder blad gestaan, maar is toch weer bijgekomen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Lekker off topic, sorry : Zijn dus vruchten uiteindelijk ook te eten of is dat kansloos in nederland? (Zo heerlijk vers gperst granaatapelsp met wat suiker yum)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...