Vincecamps Posted September 27, 2013 Share Posted September 27, 2013 hallo allemaal ik heb een tijdje geleden een paar peterselie plantjes gezaaid (platte peterselie)naar kieming in een 9cm bakje uitgepot toen ze iets groter waar al in een bak geplantnu staan ongeveer 6 plantjes in een bak ze zijn al een stuk gegroeidheb er een soort tentje omgemaakt van drie bamboe stokken met een plastic folietje erover merk dat dit helpt hopelijk hebben jullie nog meer ervaring voor in deze groep te delenik hou van foto's dus kom maar op!!!! gegroet, vince Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Ik heb totaal geen ervaring met peterselie. Overal lees ik dat het heel moeilijk ontkiemt enzo. Ik had ze binnen voorgezaaid maar er gebeurde geen donder en daarom was ik de aarde ook al een aantal keer straal vergeten vochtig te houden terwijl het heel warm was; dorre ellende tot gevolg. Na drie of vier weken ofzo heb ik de krukdroge aarde weer teruggekieperd in de potgrondhergebruikbak. Later daar wat van gebruikt om enkele plantjes op het balkon te zetten. Enkele dagen later... verrek, daar piepen ineens peterselieplantjes omhoog! Snel uitgegraven en overgezet in hun eigen plekje (op het balkon nog steeds) en ze groeien als kool! Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Bij mij kwamen ze wel op maar kwam er een of andere ziekte in, allemaal wittig stof op de blaadjes. Toen heb ik het maar weggegooid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincecamps Posted October 8, 2013 Author Share Posted October 8, 2013 dit kan meeldauw zijn geweest dat is minder! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts