Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Peterselies vergelijken/ervaring uitdelen

Vincecamps

Recommended Posts

hallo allemaal

ik heb een tijdje geleden een paar peterselie plantjes gezaaid (platte peterselie)

naar kieming in een 9cm bakje uitgepot toen ze iets groter waar al in een bak geplant

nu staan ongeveer 6 plantjes in een bak ze zijn al een stuk gegroeid

heb er een soort tentje omgemaakt van drie bamboe stokken met een plastic folietje erover merk dat dit helpt

hopelijk hebben jullie nog meer ervaring voor in deze groep te delen

ik hou van foto's dus kom maar op!!!!

gegroet, vince

Ik heb totaal geen ervaring met peterselie. Overal lees ik dat het heel moeilijk ontkiemt enzo. Ik had ze binnen voorgezaaid maar er gebeurde geen donder en daarom was ik de aarde ook al een aantal keer straal vergeten vochtig te houden terwijl het heel warm was; dorre ellende tot gevolg. Na drie of vier weken ofzo heb ik de krukdroge aarde weer teruggekieperd in de potgrondhergebruikbak. Later daar wat van gebruikt om enkele plantjes op het balkon te zetten. Enkele dagen later... verrek, daar piepen ineens peterselieplantjes omhoog! Snel uitgegraven en overgezet in hun eigen plekje (op het balkon nog steeds) en ze groeien als kool!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop