Schippersvrouw Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Ik wil binnenkort peren gaan inmaken en dus gaan bestellen. Maar ik weet niet hoeveel 'perengewicht' er in een weckpot gaat (1 liter tulpmodel) . Ik wil toch al gauw 20 à 30 potten gaan inmaken denk ik (is niet alleen voor mijzelf). Hopelijk weet iemand van jullie raad op mijn (luxe) probleem? Quote Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stevia Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Je kunt ze mits in parten gesneden tot aan de bovenkant van de fles vullen en dan kokend water en eventueel suiker bij vullen tot boven aan de rand van de fles.Wij hebben er net èèn opengemaakt van het seizoen 2011 en was nog in perfecte conditie en nog lekker ook. stevia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 ik gok zo dat je wel kunt rekenen op een kleine anderhalve kilo peren per pot als je ze in partjes snijdt en kookt en daarna pas de potten vult Als je ze heel houdt hou je meer vochtruimte over en zullen er minder peertjes per pot ingaan lijkt mij. Ik ben wel erg benieuwd naar de ervaringen van de mensen die het daadwerkelijk berekend hebben ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schippersvrouw Posted October 3, 2013 Author Share Posted October 3, 2013 De bedoeling is om ze in partjes te snijden (4en) en dan in de pot 'proppen'. Zonder klokhuis,haha. Ik kijk er nu al naar uit om ze in mijn kelder te hebben staan! Quote Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver! Link to comment Share on other sites More sharing options...
beertjerinke Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Ja leuk idee peren in weckpotZeker in je voorraad kast Ga kijken of ik dat ook kan doen Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts