nadia Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Hallo allemaal, Ik heb een probleem met mijn paprikaplant Ik heb hem ongeveer 5 dagen geleden van het balkon naar de woonkamer verplaatst, omdat het koud aan het worden was en de paprika's gestopt waren met groeien.Nu zit alle blaadjes van de plant opeens onder de zwarte vlekken, en zijn vooral de onderste blaadjes veel lichter/ geel geworden. Ik zal proberen om foto's toe te voegen (dit is de eerste keer uberhaupt op een forum, dus ik hoop dat ik het goed doe). Komt dit omdat ik hem opeens heb binnen gezet?Ik heb al in het forum gezocht wat het zou kunnen zijn, maar ik weet het nog niet zeker (ben nog best een groentje op dit gebied )Een paar oorzaken die ik zag:- een tekort aan voedingsstoffen- teveel water gegeven Heeft 1 van jullie misschien een idee wat de oorzaak kan zijn. Alvast heel erg bedankt! Nadia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 Hij staat sowieso in een hele kleine pot. Voor zo'n grote plant in ieder geval. Voeding is waarschijnlijk op. Heb je hem in een koele kamer staan? Niet bij een verwarming? De plant zal zijn blad ook wel laten vallen, het is koud en de dagen worden korter. Dan houden ze er wel mee op. Je kunt hem overhouden tot volgend jaar, maar hij zal niet prachtig groen blijven. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens Link to comment Share on other sites More sharing options...
nadia Posted October 4, 2013 Author Share Posted October 4, 2013 Hij staat inderdaad nog in dezelfde pot als waarin ik hem heb gekocht Ik heb hem af en toe water gegeven met 'universele plantenvoeding voor binnenplanten'. Als ik hier op het forum kijk denk ik dat ik beter speciale tomatenplantenvoeding kan geven?Hij staat in de woonkamer, waar het eigenlijk altijd wel 20 graden is (de verwarming is uit, maar woon in een appartement dus het blijft er warm). Ik zal een grotere pot voor de plant kopen, en even kijken wat voor grond ik het beste kan geven. En dan tomatenplantenvoeding erbij.Ik hoop dat dit helpt, want was wel geschrokken, in 1 dag was hij helemaal veranderd Als hij kaal word in de winter vind ik dat niet erg, als hij het maar overleefd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts