Ga naar inhoud

Hennep telen voor de zaadjes, hennepnetel?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, of je zult maar een buurman hebben die wiet kweekt om zijn pijnen t.g.v. een ernstige ziekte te onderdrukken. Gewoon een paar plantjes voor eigen gebruik.

Lekker dan als je buren je dan verraden.

Ik ken iemand die hierom haar huis is uitgezet (ze kweekte een paar plantjes wiet om medicinale redenen en de buren hadden haar verraden). Ik vind het ronduit schandalig om burgers op die manier aan te zetten tot klikken!

En bovendien zou wiet gewoon gelegaliseerd moeten worden, maar dat is weer een hele andere discussie.

Geplaatst:
Ik heb vroeger wel eens geprobeerd om hennepzaad uit de dierenwinkel te zaaien, maar dat lukte niet. Was waarschijnlijk behandeld tegen kiemen. ... ...

Oh, dat had ik kunnen weten. Heel vroeger eens geprobeerd, maar allang vergeten.

Geplaatst:

Hé, stond er gisteren niet een hele uitgebreide reactie onder de mijne, met iets over helicopters enzo??? Is die nu ineens weggehaald zonder enige melding daarvan?

Geplaatst:

@ Bio-Fee, foutje van mij. Ik had het bericht gewijzigd, maar er per ongeluk ook een nieuw bericht bij gemaakt. Daarna heb ik de moderator gevraagd het draadje te wissen.

In het kort komt het erop neer dat ik eens een tuin had met 3 heel grote hennepplanten erin. De tuin van de buren had ik er ook bij, het waren oude mensen die het niet meer konden doen. In die tuin had ik gele lupine gezaaid als groenbemester. Deze soort is giftig. Ik zei dat ook tegen de buren, als hun kleinkinderen kwamen moesten ze niet van de bloemetjes eten. Een poosje later kwam er uit het niets een helikopter aanvliegen en die bleef hangen boven mijn tuin, kwam steeds lager en helde voorover. Politiehelikoter, er werden foto's gemaakt. Later heb ik er niets meer over gehoord. Ik vermoed dat die buren gedacht hebben dat de lupine ook wiet was en dat ik dus hun hele tuin volgezet had met wietplantjes...

Geplaatst:

Ah oké, dan ben ik dus toch niet aan het dementeren.

Wel gek dat er dan geen (automatische) melding komt als iets gewijzigd danwel verwijderd wordt. Dat zou wel overzichtelijker zijn.

Geplaatst:

Leuk, al die ervaringen, ideeën, meningen en suggesties.

Als afgeleide vraag:

zou je hennep ook als kiemgroente kunnen gebruiken? Voedingswaarde?

Groet, Cees

Geplaatst:
... of je zult maar een buurman hebben die wiet kweekt om zijn pijnen t.g.v. een ernstige ziekte te onderdrukken. Gewoon een paar plantjes voor eigen gebruik.

Ik dacht dat we het hadden over die kraskaartjes, zodat mensen de geur leren herkennen.

Als iemand een paar plantjes voor eigen gebruik in huis heeft dan ruik je dat niet hoor

Overigens dacht ik dat maximaal 5 planten per persoon gedoogd worden. Maar misschien loop ik achter...

(en wat betreft het legaliseren ben ik het helemaal met je eens).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Een kennis van mij teelde 5 plantjes tbv medicinaal. 3 jaar op rij werden ze uit de tuin gestolen als ze oogstbaar waren Zó gemeen!!

Niet iedereen teelt vanwege de lol hoor!

Geplaatst:

Dat klopt, 5 planten worden gedoogd. Maar gedogen is nog niet hetzelfde als dat het legaal zou zijn.

Bij degene over wie ik het had was ze verlinkt door iemand. Ze had een huurhuis en de woningstichting van wie ze huurde, hanteerde een zero-tolerance beleid...

Geplaatst:

Als iemand een paar plantjes voor eigen gebruik in huis heeft dan ruik je dat niet hoor

Zelfs vijf planten geven een heel duidelijke, doordringende wietlucht. Onmiskenbaar voor degenen die weten wat het is. Vandaar ook dat die planten uit de tuin gepikt worden. Dieven gaan op hun neus af.

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb eens goed geïnformeerd:

Vijf planten wordt gedoogd zolang duidelijk is dat het voor eigen gebruik is. Dus bijvoorbeeld geen binnenteelt, tentje, lampen, afzuiging, professionele mest enz., want dan kan je wel op 25 of meer planten per jaar uitkomen

Verder wordt je ook niet je huurhuis uitgezet als je een of twee planten hebt voor eigen gebruik én een medische verklaring.

Mocht de politie op de stoep staan en vervelend doen, dan kun je maar het beste meteen afstand doen van je planten, maar ik 'ken' ook iemand die een paar planten in z'n tuin heeft in overleg met de wijkagent, voor zelfmedicatie

Maar misschien is er toch wel wel ergens 1 woningbouwvereniging/particulier zijn die een zero tolerancebeleid voert ondanks een medische verklaring... dus ik garandeer niets.

Persoonlijk zou ik dan even anoniem bellen om te informeren wat het beleid is

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik heb vorig jaar in mijn tunneltje ook 2 mannelijke planten gehad voor de gein, ze stonken niet en werden 2 meter hoog. Ik had gewoon zaad uit voer voor karpers, maar had de planten al eruit getrokken en aan de geiten gegeven voordat er zaad ik kwam. Maar ik had ze in het voorjaar gezaaid.

En er wordt zeker hennep geteeld in Nederland voor veevoer en voor de vezels, heb er ook een linkje bijgezet met filmpje.

http://www.trekkerweb.nl/artikel/2013/09/hennep-duo-maaien-door-hempflax.html

Omdat het kan.

• 8 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb vandaag een doosje hennepzaadjes van bij "de tuinen" gehaald. Lekker én gezond naar het schijnt. Wil ze best zelf verbouwen. Iemand nog verder uitgeprobeerd adhv dit topic?

Geplaatst:

Let wel op bij zaadteelt: cannabis is tweehuizig. Je hebt dus een mannelijke en een vrouwelijke plant. Wiet bestaat uit de (onbevruchte) vrouwelijke bloemen, dus wietkwekers trekken de mannelijke planten meteen uit de grond.

Voor zaadteelt heb je dus minstens 1 mannelijke en 1 vrouwelijke plant nodig.

Geplaatst:
En wat betreft die kraskaart: je zult maar zo'n amateurkweker naast je hebben wonen, die misschien jouw stroom aftapt

even tussendoor, ik hoor dit soort opmerkingen zo vaak dat ik er toch ff op moet reageren; het is onmogelijk dat mensen jouw stroom aftappen. Tenzij je toevallig iemand binnen hebt gelaten die met een boor een gat in je muur maakte, en die NA jouw stroommeter een draadje heeft aangeknipt en door de muur naar buiten heeft geleid... maar dat lijkt me BEHOORLIJK onwaarschijnlijk. ALS er al stroom wordt afgetapt dan is dan bij de netbeheerder, en niet bij een particulier!

Maargoed dat terzijde

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

ehm als je in een flat woont heb je de stroomkast vaak samen met je buurman dus dan is het wel degelijk mogelijk volgens mij de meters zitten dan samen in 1 kast dat was bij mijn vroegere huis wel zo tenminste net als de gas meter.

Geplaatst:

op sommige heeeeeele ouderwetse achterhaalde bouwconstructies na (dat is zeldzaam) zijn de meters over het algemeen niet toegankelijk voor anderen Tuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen, maar dat is wel wat het zijn: uitzonderingen.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Maar dit topic gaat niet over wiet telen......maar gewoon over buiten in je tuin zaadjes oogsten van hennepnetels.

L...................kwekers trekken de mannelijke planten meteen uit de grond.

Dus je kunt al bij opkomst zien welke plantjes je hebt??....ik moet natuurlijk ook geen 5 mannetjes laten staan

Geplaatst:

je hebt gelijk geedee

je kunt pas zien welke de mannetjes zijn als ze gaan bloeien. Er zijn ook wel andere tekenen (mannetjes zijn bijvoorbeeld gemiddeld genomen langer, dunner en minder bossig), maar dat zegt lang niet alles en vaak is er geloof ik ook helemaal niet heel veel verschil tussen de plantjes.

Geplaatst:

Klopt. Je ziet het pas als de bloemen zich gaan ontwikkelen. Mannelijke planten schieten dan omhoog en maken een soort aar die wel wat wegheeft van maïs. Vrouwen blijven kleiner en vormen gegroepeerde bloemen ( buds) aan het eind van de stengel(s) en in de bladoksels. Er bestaan wel methodes om de sekse eerder te ontdekken (oa dmv stekken), maar het is makkelijker om gewoon te wachten. En voldoende planten te kweken, want zo gek veel zaad haal je niet van 1 plant hoor.

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Hoi.

Dit is even kort tussen door van de man , normaal gesproken gebruikt mijn vrouw deze acc.

in het kort. kun je bij de bekende zaad handels goede wiet plant zaad vinden. senseseeds bvb

Mag ik aanbevelen een Auto Flower te zoeken die niet al te groot wordt met een Hoge wiet opbrengst. ( want deze wilt veel zaad produceren , Dat is het uiteindelijke doel van de plant. )

Kweek iig 2 planten 1 verzorg je als alle verdere wiet planten voor een goede opbrengst en de ander schiet je in de stress.

De gestreste plant word dan mannelijk welke je dan weer de stuifmeel van kan gebruiken om de vrouw te bestuiven.

Mijn excuses als dit al eerder is uitgelegd in een van de vorige posts.

Voor verdere uitleg wil ik je verwijzen naar andere hennep fora. welke je verder kunnen uitleggen over groei bloei voeding stoffen en blussen.

houd rekening met de geur van deze planten.

de link hieronder laat duidelijk zien welke man en vrouw zijn.

http://www.wiet-zaden.nl/mannetje-vrouwtje.htm

Hennep voor zaad word ook door boeren gekweekt. je ziet wel eens ( althans wij hier wel ) Hele akkers vor met hennep.

Dat is eigenlijk de hennepzaad die je er voor wilt gebruiken. echter worden deze erg lang. Soms ook wel gevonden in vogelvoer.

Groeten

Jean.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...