Missmass Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Hallo, Ik kweek dit jaar voor het eerst pompoenen (Butternut) en vraag me af wanneer het het beste moment is om ze naar binnen te halen. Ze zijn wel lichtjes aan het kleuren, maar zien er nog niet erg rijp uit verder. Wat doen jullie? Kunnen ze gewoon binnen in de kelder verder afrijpen of moet ik ze echt nog tot de vorst buiten houden? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Niemand? Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Nee, als het steeltje al wat droog is zeker binnenhalen. Narijpen op kamertemperatuur lijkt me beter dan in de kelder. Ze komen vanzelf op kleur. Daarna kan je ze kouder zetten.Ik hou mijn pompoenen liever op een graad of 12-14 in de winter of op kamertemperatuur..maar voor de hoeveelheid pompoenen die ik heb is mijn huiskamer te klein. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Dankjewel! De berichtgeving over de butternut pompoenen spreekt elkaar nogal tegen. De steeltjes zien er nog niet erg kurkig uit, wel iets donkerder groen dan de rest van de steel, maar goed. Het valt me op hoe langzaam ze kleuren. Ik ga ze morgen maar binnenhalen en in de kelder leggen (alhoewel ik beter voorraadhok kan zeggen want het is inderdaad binnenshuis en op kamertemperatuur ) Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Ik heb al een maand gelden een butternut geoogst, de rest ligt al een week in huis en volgens de expert (Surinaamse moestuin buurman)zijn ze nu maanden houdbaar Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted October 13, 2013 Author Share Posted October 13, 2013 Dank je Meekje, de mijne zien er een beetje uit als de butternut bij jou helemaal links onder op de foto. Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Zo zag de eerste die ik oogstte er ook uit na een paar weken was hij op kleur... komt helemaal goed! Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts