Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wanneer pompoenen naar binnen?

Missmass

Recommended Posts

Hallo,

Ik kweek dit jaar voor het eerst pompoenen (Butternut) en vraag me af wanneer het het beste moment is om ze naar binnen te halen. Ze zijn wel lichtjes aan het kleuren, maar zien er nog niet erg rijp uit verder. Wat doen jullie? Kunnen ze gewoon binnen in de kelder verder afrijpen of moet ik ze echt nog tot de vorst buiten houden?

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Nee, als het steeltje al wat droog is zeker binnenhalen. Narijpen op kamertemperatuur lijkt me beter dan in de kelder. Ze komen vanzelf op kleur. Daarna kan je ze kouder zetten.Ik hou mijn pompoenen liever op een graad of 12-14 in de winter of op kamertemperatuur..maar voor de hoeveelheid pompoenen die ik heb is mijn huiskamer te klein.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Dankjewel! De berichtgeving over de butternut pompoenen spreekt elkaar nogal tegen. De steeltjes zien er nog niet erg kurkig uit, wel iets donkerder groen dan de rest van de steel, maar goed. Het valt me op hoe langzaam ze kleuren. Ik ga ze morgen maar binnenhalen en in de kelder leggen (alhoewel ik beter voorraadhok kan zeggen want het is inderdaad binnenshuis en op kamertemperatuur )

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!