zo1fr2ya3ju4 Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ik heb uit een courgette (zelfgekweekt, zaadjes gekocht) zaden gehaald, komen hier volgend jaar nu ook courgettes uit?? Dezelfde vraag maar nu zaden uit een oranje biologische eetbare pompoen uit de supermarkt, dus niet zelf gekweekt maar zelf gekocht .Een Uchicki Kuri meen ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted October 17, 2013 Share Posted October 17, 2013 Ja. Of ze soortecht zijn (dezelfde goede eigenschappen hebben als de soort die je nu had, of minder goede) ligt er maar aan.Vooral aan door welke courgette en pompoen je planten zijn bestoven.Als de courgette een zgn. hybride was (F1 of F2- ras) dan is ook bij zelfbestuiving de kans groot dat je nakomelingen krijgt met mindere kwaliteit. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zo1fr2ya3ju4 Posted November 1, 2013 Author Share Posted November 1, 2013 Hartelijk bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts