Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardappeloogst

Recommended Posts

Hoi iedereen!!

Ik was ze helemaal vergeten!! mijn aardappeltjes op het dak (terras). We hadden een oude prullenbak zonder bodem op het dak gezet, zand erin en huppa aardappeltjes erin. in het begin van dit jaar als onervaren en onwetende gewone consumptie ah-aardappelen. een stuk of 3.

Eerder stond deze bak beneden maar ons lieve konijn heeft daar de plant bijna volledig aangevreten. Daarom het boeltje naar boven. doordat dat konijn alles heeft aangevreten heb ik nooit bloemen gezien.

In ieder geval ik ben daarnet even gaan kijken en de bak leeg gehaald en dacht dat alles wel weg was (regenval en ze stonden er nu toch al vanaf juni), de plant zelf zag er in ieder geval niet meer mooi groen uit, alleen de stengels tot 5 cm boven de grond incl. 1 halve aardappel.

Waarempel! ik heb oogst!! niet veel, niet geweldig maar voor een eerste (onervaren) poging en laat in de grond vind ik het niet slecht! 1 grotere, 2 middel(1half groen) en 5 mini's

Als ik me niet vergis zijn de kleinsten door aardappelmoeheid? Ze zien er verder wel goed uit! de grootste 2 hadden wat licht witte puntjes wat met de hand af te vegen is (door natheid?)

Is dit nog te consumeren?

en een fotootje natuurlijk!!

139359410202538232363368111111066n29561382045675.jpg