acpronk Geplaatst: 14 oktober 2019 Geplaatst: 14 oktober 2019 Ik denk niet dat het de winter door komt, het is een en al rond, vooral het eerste bed. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 27 april 2020 Geplaatst: 27 april 2020 Zoals verwacht was alles afgelopen winter dood gegaan.Vandaag de in januari gezaaide waterspinazie in de volle grond geplant. De komende 2 weken verwachten ze minimaal 8 graden in de nacht, en de bakken stonden al een week buiten (1 bak op de tuintafel en 3 bakken onder glas) bij een nachttemperatuur van 2-3 graden afgelopen 2 nachten.Verwacht dus wel een vroege oogst Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 27 april 2020 Geplaatst: 27 april 2020 (aangepast) Leuk, ik heb ook weer vers zaad gekregen uit Thailand dus moet nu eigenlijk ook weer aan de slag. De N-Z spinazie heb ik voor het eerst levend door de winter gekregen op de tuin, maar met de kang kong was al snel afgelopen. 27 april 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Klopt het dat het een Ipomea is? Ik zie niet zo gauw een Latijnse naam, en alleen de naam ipomea bij het stukje van @Patrijs Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
acpronk Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Ipomoea aquatica zegt Wikipedia 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 @appelvrouw klopt .  Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 Dank jongens. Heb je toch gelijk @RobO..( en nu ben ik nog benieuwd of je er een lekker gevoel van kreeg..van het eten van die groente?) 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
acpronk Geplaatst: 12 juli 2021 Geplaatst: 12 juli 2021 De kangkung oogst gaat dit jaar best goed. Â Â Â Â Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 16 maart 2022 Geplaatst: 16 maart 2022 Met zonnepanelen stroom opwekken en water winnen in de woestijn om daarmee waterspinazie te kweken: Â Gewassen groeien midden in de woestijn? Het kan. Met een slim systeem dat water uit de lucht haalt | De Morgen 2 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 28 maart 2022 Geplaatst: 28 maart 2022 Ik moet echt weer naar de Albert cuyp voor wat waterspinazie. Zó lekker Quote
woldistel Geplaatst: 13 mei 2022 Geplaatst: 13 mei 2022 Mijn zaden zijn ontkiemt! Ik heb het dit jaar voor het eerst. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 13 mei 2022 Geplaatst: 13 mei 2022 Mmm heerlijk! Dat wordt smullen. Is wel een enorme woekeraar dus niet in de volle grond doen zou ik zeggen. Ik kreeg ze jaar erop in een veelvoud terug. Dus sindsdien alleen in pot. Quote
Patrijs Geplaatst: 13 mei 2022 Geplaatst: 13 mei 2022 21 minuten geleden, Mellie zei: Is wel een enorme woekeraar dus niet  Dit klopt niet. Deze plant kan niet tegen lage temperaturen en zeker niet tegen vorst. Quote De moestuin van Patrijs
acpronk Geplaatst: 13 mei 2022 Geplaatst: 13 mei 2022 Dat kan ik beamen. Onder de zeg 10 graden worden de bladeren al geel. Vanaf ongeveer september begint de aftakeling al. Of is dan al in volle gang.Ik heb gisteren trouwens gezaaid, rechtstreeks in de volle grond. Dit jaar wel een flink stukje hoger dan vorig jaar (+15cm). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 14 mei 2022 Geplaatst: 14 mei 2022 Ik weet wat de regels zeggen en toch had ik het jaar erop in de tuin. Dat heb ik hier toen ook gepost. Quote
woldistel Geplaatst: 14 mei 2022 Geplaatst: 14 mei 2022 @Mellie Ik had jouw relaas inderdaad al gelezen. En ondanks dat ook tomaten niet winterhard zijn komen er elk jaar in mijn kas wel zaailingen op uit achtergebleven vruchten. Terwijl het in de kas dan ook gewoon vriest. Maar goed, omdat het ook mijn eerste keer is met deze plant, ga ik ze dit jaar in een grote bak zetten met diepe onderschaal zoals Diana Stek het op haar mooiemoestuin heeft staan. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 14 mei 2022 Geplaatst: 14 mei 2022 @woldistel je haalt 2 dingen door elkaar. Zaden kunnen tegen lagere temperaturen dan planten. Sommige planten kunnen niet tegen vorst, maar de zaden ervan wel. Sommige mensen bewaren de zaden in de vriezer om ze langer te kunnen bewaren. En de grote zadenbanken bewaren ook al hun zaden bij min zoveel.@Mellie trouwens, je zei woekeraar. In de zin van de takken die de grond raken schieten wortel en groeien aan de ondergrond vast?Dat heb ik nog niet meegemaakt. Bij mij blijven het keurige plantjes. Bij de basis krijgen ze nieuwe scheuten, en die groeien ook rechtop. Tenzij ze omwaaien of omvallen. Maar dat wortel schieten heb ik nog niet meegemaakt. Maar ik heb ze dan ook niet in het water groeien, gewoon op de (droge) grond.Origineel zaad rechtstreeks uit Thailand. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Patrijs Geplaatst: 14 mei 2022 Geplaatst: 14 mei 2022 (aangepast) Ook bij mij was het half oktober over met de waterspinazie. Geen bloemen dus geen zaad en absoluut niet winterhard. Â Foto uit mijn Blog van okt. 2019: Â 14 mei 2022 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
woldistel Geplaatst: 14 mei 2022 Geplaatst: 14 mei 2022 @acpronk Je hebt helemaal gelijk, hoor 🙂 Ik bewaar sommige zaden in de koelkast (shiso, japanse indigo) maar ik heb ook wel eens zaden gehad die eventueel in de vriezer kunnen (zegt de verkoper) Sommige soorten hebben ook een koudeperiode nodig om te ontkiemen. Quote
Mellie Geplaatst: 14 mei 2022 Geplaatst: 14 mei 2022 Op 14-5-2022 om 09:43, acpronk zei: Â trouwens, je zei woekeraar. In de zin van de takken die de grond raken schieten wortel en groeien aan de ondergrond vast? Â Ik bedoelde dat ik het jaar erop geen waterspinazie hoefde te zaaien, omdat het overal op kwam. Ook op plekken waar ik het niet had gezaaid. Sindsdien durf ik het alleen in een bak te zaaien. Â Quote
acpronk Geplaatst: 29 mei 2023 Geplaatst: 29 mei 2023 Een zaadje van vorig jaar is ontkiemd. Dit jaar moet ik nog zaaien. 4 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Gitta Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Op 10-5-2019 om 17:35, Mellie zei: Ik heb vorig jaar geen waterspinazie gezaaid en dit jaar doe ik het in een pot. Een stuk veiliger. Bedankt voor de tip. Deze spinazie lijkt me lekker om volgend jaar te zaaien. Dus dan gaan ze in een mini. Quote
Rookie Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Grappig spul! Zou het niet gewoon in een emmer met grond kunnen zonder afwateringsgaten? 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Als je mijn foto´s bekijkt zie je dat ze in een metselkuip zonder gaten prima groeien. Zolang ze niet buiten staan met lage temperaturen en veel regen, al had ik ze bij de opkweek wel lekker goed vochtig staan. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Mellie Geplaatst: 4 maart Geplaatst: 4 maart Ik heb ze binnen staat nog en over een maand ofzo mogen ze naar buiten. Ik kreeg wel flashbacks dat ze overal in de tuin opkwamen. Het is een woekeraar dus dat durfde ik erna echt niet meer. Grappig dat het bij @acpronk ook weer opkomt. Zou het hier in ons klimaat eigenlijk niet moeten doen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.