Gvdk83 Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Bestaat er een manier om een lelie volledig te verwijderen behalve schuppen?Iemand een idee? Quote Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Oei. Ik zit al een minuut naar je vraag te kijken. "wat zou deze persoon bedoelen " ?? Bedoel je een waterlelie misschien ?Lelie in de tuin is erg makkelijk.Waterlelies geen ervaring mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gvdk83 Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 Lelie in de grond. Was dit vergeten er bij te vermelden Het gemakkelijkste is dit weg schoppen.maar het probleem is dat met mijn steekschop iets te breed is Quote Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Oké. Ik snap dan eigenlijk misschien niet goed wat je vraag is. De lelie is een bol. Spitvork onder de kluit met bollen en omhoog halen.Op zich zijn lelies wel vrij kwetsbare dingen. Vooral voor rot. Ben je bang dat je niet alles weg hebt genomen, is de grond keren al voldoende en rotten ze van de winter vanzelf weg.Maar gewoon uit de grond halen ook geen probleem. Waarmee heb je precies een probleem ? Heb je het vaker geprobeerd om de lelies te verwijderen, dat het toen niet gelukt is ofzo ? edit: zijn het wel lelies ? Of is het " daglelie " ( Hemerocallis ) ? Die zijn als onkruid ja, maar ook goed te verwijderen hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gvdk83 Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 Het is een daglelie. Ik heb deze al een paar jaar geleden ook al proberen te verwijderen maar het was niet gelukt. Nu heb ik met een spade de wortels proberen te raken en de grond open laten liggen. Zou dit ook lukken want een spitvork heb ik niet. Quote Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Ik heb ook daglelie's die zijn heel makkelijk weg te halen gewoon opgraven en zorgen dat er geen knolletjes meer blijven zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted October 20, 2013 Share Posted October 20, 2013 Wat Angela dus inderdaad zegt. "Wortels proberen te raken " ?? Daglelie wortelt niet speciaal diep ofo. Ook geen woekeraar met lange ondergrondse uitlopers ( wel korte en véél ). De plant is op zich een polvormer ( brede pol ) en wel wat invasive, maar toch ook heel gewoon goed op te grave: pol opgraven, uit de grond wippen, grond eraf schudden en de plant weggooien, grond terug. Tja. Ingewikkelder kan je het echt niet maken. Plant is goed te verwijderen. Is het echt een héle grote oude pol ( zeg, iets van een m2 bv ? ) dan toch die grond tot op 20-30 cm diepte doorgraven en alles er uit. Overigens, de plant op zijn kop; rot ie ook weg van de winter en keert niet terug. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gvdk83 Posted October 20, 2013 Author Share Posted October 20, 2013 Zal ik morgen eens proberen. Thnx voor het snelle antwoord Quote Een zalige geur rozemarijn of munt of citroenmelisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts