Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Appelvrouw er is wel iets smaak verschil tussen beide ,Vindt de zonnewortel rauw het lekkerste en helemaal niet bitter juist iets zoetigs heeft het .

Maar gekookt valt het in prut uiteen .dus ik eet hem rauw in een salade of geroerbakken .Vindt hem persoonlijk lekkerder dan de aardpeer maar ja iedereen houdt van iets anders .

Geplaatst:

ok, dank je wel. Ik ga het nog even niet proberen..ik heb nog andere soorten wortels die ik eerst nog maar eens even moet proeven..o.a. de knolcapucien(mashua)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@ zonnetje. Kan je de Latijnse naam van de "zonnewortel ' geven ? Sla je me dood wat jullie bedoelen.

Geplaatst:

Thnx. Aardpeer kende ik al wel hoor, maar deze was ik nooit tegengekomen als zijnde eetbaar. Denk ook eigenlijk dat die rijk bloeiende 'aardperen' die op ons forum wel eens langskomen dus deze zou kunnen zijn.

Geplaatst:

Welke kleur hebben jouw knollen van de aardpeer? Ik heb er hier ook vorig jaar geplant...Gekregen van een collega. Mijn knollen zien er eerder een beetje paars/rood uit. Er is maar 1 bloem in gekomen, hoogte ongeveer 2,5-3 meter gok ik. Bladeren beginnen nu wel wat af te sterven. Knollen duwen zich naar boven in de grond precies, maar kan ook met de storm te maken gehad hebben.

Geplaatst:

Je hebt gele en paarse soorten. Rode zeggen ze hier in Frankrijk. De rode zijn over het algemeen gemakkelijker te schillen omdat ze minder bonkig zijn.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik ben eens benieuwd naar mijn aardperen en ook naar de smaak. Het was mijn eerste jaar . Dit weekend ga ik de eerste uit de grond halen denk ik. Je kan ze toch gewoon in de grond laten zitten of moet je ze er allemaal tegelijk uithalen? De kleintjes terug stoppen voor volgend jaar...

Geplaatst:

Deze maand is het de maand van de aarpeer bij AH. Als je aan pootmateriaal wilt komen: koop een pakketje en plaats er nu wat van in je tuin, de rest eet je op. Het gaat om de paarse knollen.

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...