Riverdale27 Posted November 12, 2013 Share Posted November 12, 2013 Dag iedereen, Onderaan post ik een linkje naar mijn moestuinplan voor 2014. Als er mensen zijn die een kijkje willen nemen, mij eventueel willen wijzen op foutjes of verbeteringen of dergelijke... dat is altijd welkom! Het was toch een paar uur plannen met het Velt Ecologisch Handboek Tuinieren erbij... zorgen dat ik de wisselteelt zo goed mogelijk uitvoer... Maar het is dan toch gelukt. Perfect hoeft het niet zijn, omdat we toch binnen 2 of 3 jaar verhuizen en ik mij dus niet over alles zorgen moet maken (bijv. dat je kolen pas na 6 jaar terug op hetzelfde stuk mag zetten). Linkje naar het plan: http://users.telenet.be/verstegen/Tuin.xlsx Om wat duiding te geven. Ik zit in de stad en heb dus enerzijds 6 bakken (bovenaan op het plan) en anderzijds twee lange 'repen' gazon uitgegraven (onderkant plan). De bovenste bakken zijn 3 keer 1.2 x 1.5m en 3 keer 0.6 x 1.5m (met afdak boven voor de tomaten). De twee repen onderaan zijn 1.2 x 6m. Lichtgroen = voor of nateeltDonkergroen = hoofdteeltBruin = leeg Dit is althans het plan. Dit jaar wil ik alles vanaf het zaad zelf doen en geen planten meer kopen. Daartoe ga ik een koude bak, een groeilicht en een warmtematje kopen. Wij hebben binnen namelijk veel te weinig licht of warmte. Hopelijk wordt het een goed jaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Dit bericht krijg ik wanneer ik het wil openen."Dit programma kan niet worden uitgevoerd vanwege ontbrekende of beschadigde bestanden. Neem contact op met de fabrikant." Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 13, 2013 Share Posted November 13, 2013 Mmm vreemd ik krijg het wel geopend, ziet er leuk uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
katrien888 Posted November 17, 2013 Share Posted November 17, 2013 Zojuist eens een kijkje genomen bij jou planning voor 2014...ziet er heel goed uit Wat willen de afkortingen zeggen? z zal zaaien zijn, maar zb en zkg weet ik niet direct Maken jullie allen een plannetje van wat zet je waar? grtjs, Katrien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riverdale27 Posted November 17, 2013 Author Share Posted November 17, 2013 Die afkortingen heb ik uit het Velt Handboek Ecologisch Tuinieren z = zaaienzb = zaaien binnenzkg = zaaien koud glaspl = plantenvs = verspenen Ik maak gewoon een plan zodat ik volgend jaar een beetje weet wat waar kan en wanneer. Ik vind het wel leuk om dat zo te doen, al kan je zo'n plan natuurlijk ook volledig in je hoofd hebben. Maar nu heb ik echt geprobeerd om zoveel mogelijk en zolang mogelijk met de moestuin bezig te zijn, zonder echt problemen te krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 18, 2013 Share Posted November 18, 2013 Ik zaai en plant meestal zoals het mij uit komt, ik maak ook altijd wel een plan maar kan me niet altijd aan de tijd houden ivm werk, en soms zit het weer niet altijd mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carmen Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Ik moet me er ook nog eens aanzetten binnenkort. Momenteel is het heel druk op school (ik ben juf) en lig ik nog eens in het gips met mijn duim. Ik teken graag alles tot in details uit, wat niet wil zeggen dat er tussendoor niets veranderd hoor . Door die stomme gips kan ik nu helaas niet veel uittekenen. Maar ik vind het wel leuk om andere mensen hun inspiratie en plannetjes te lezen tussendoor. Veel succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted November 21, 2013 Share Posted November 21, 2013 Hier mag ik ook weer alles om gooien, want mijn jongste zoon heeft besloten om weer bij mij te komen wonen. Maar dat heeft hij altijd al geroepen dat op het moment zijn broer de deur uit ga hij bib mij wil wonen, en hij is welkom moet nu alleen even kijken wat ik nu ga zaaien... Maar daar komen we wel uit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts