dennis/tanja Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 goede avond graag zou ik chineese kool gaan kweken maar hoorde dat ze heel erg gevoelig zijn wat is julie ervaring?? ik hoor graag van jullie groet dennis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Of ze moeilijk of makkelijk zijn weet ik niet. Bij mij is het niet gelukt dit jaar. Ielige plantjes, die gelijk in bloei schoten. Die zijn op de composthoop terecht gekomen. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 wij telen ze niet meer, ze kregen heel snel knolvoet en kregen hier soms teveel (natte zomer 2011) soms te weinig (dit jaar) water tijdens de vakantiewe telen nu bloemendaalse gele, die smaakt bijna hetzelfde, bewaart beter en is iets makkelijker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T0M Posted December 24, 2013 Share Posted December 24, 2013 Tja, bij de één lukt het, bij de andere niet. De eerste zaai van dit jaar is ook niet gelukt, simpelweg omdat het te warm en te droog was deze zomer. Ze schieten dan gelijk in bloei. De planten die ik vanaf augustus/september gezaaid heb zijn allemaal uitgekomen en trotseren momenteel het stormachtige weer. Gewoon proberen zou ik zeggen, zolang ze niet te warm of te droog komen te staan. Of ze lukken of niet, een mislukking is ook een wijze levensles Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nikki_sa Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Hoi, Bij mij lukt de Chinese kool erg goed. Zowel in potgrond als volle grond. Ik heb de volgende Chinese kool gezaaid gehad BILKO F1 hybrideHeb zelf geen ervaring met andere als deze. Groetjes Nikki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted December 27, 2013 Share Posted December 27, 2013 Bij mij gaat ie ook super. Zowel dit voorjaar, zomer als nu. Je moet ze gewoon continue vochtig houden, anders schieten ze door.Het verbaast me hoe lang ze blijven staan. Ze doen het nu nog prima buiten. Ik heb ze ook in aug/sep gezaaid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scubapat Posted December 28, 2013 Share Posted December 28, 2013 Dit jaar ook Chinese kool opgetrokken uit zaad.Is erg goed meegevallen, mooie grote kolen en erg vast zoals je ze ook in de winkel koopt.Hier in Corsica hebben ze geen last van de warmte, dus dat zou in B/NL toch ook geen probleem mogen zijn.Het is wel een lange teelt, uiteindelijk hebben we de kolen mid-september geoogst en ingevroren voor de winterwokjes… We hebben weinig slakken hier, maar als ze er zijn hebben ze wel een voorliefde voor de Chinese kool. De buitenste bladeren hebben we dus wel moeten verwijderen… Weet niet welke variëteit het was, zal eens op het zaadpakje kijken en dan post ik het hier wel... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bloemenkoningin Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Ik krijg nooit van die mooi gerolde punten. De bladeren vallen ver uiteen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnetha Posted December 29, 2013 Share Posted December 29, 2013 Afgelopen zomer ook gezaaid. Waren al redelijk vol met blad totdat er rupsen in kwamen. Volgend ja r weer proberen. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartsanderse Posted December 31, 2013 Share Posted December 31, 2013 Ik teel jarenlang chinese kool als nateelt, maar ik krijg de groei er niet in, terwijl ik volgens het boekje bemest. Waarschijnlijk zit het probleem in de hoge kalkbehoefte van het gewas. KAS en vinassekali 2/10/20 naar behoeft behoort te voldoen? Waarschijnlijk werkt KAS en thomaskali als algemene bemesting beter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts