Maarten Geplaatst: 22 december 2013 Geplaatst: 22 december 2013 Heeft er iemand ervaring met het kweken van Tong Gwa? Ik ga dit komend jaar proberen te kweken: 297900 TONG GWA 'Bounty' F1 / 'Rambo' F1 / 'Calm Heart' F1ook wel genoemd: WASKALEBAS (Eng: Winter Melon, Wax Gourd)(Benincasa hispida cv group Wax Gourd)Kruipende of klimmende plant, voor teelt onder glas. Geeft bleke, blauwgroene, iets langwerpige vruchten, overdekt met karakteristieke waslaag. Zeer lang te bewaren. Buiten telen lukt ook, alleen blijft de vrucht kleiner en groener. Voor soepen en roerbakgerechten, kijk voor de vele recepten in de Oosterse keuken. Wikipedia geeft bijvoorbeeld als toepassingen: “In China and Taiwan, the winter melon is used to make soup in the same way as daikon radishes, and is often combined with pork or pork/beef bones. In North India and Pakistan, the vegetable is used to prepare a candy called Petha. In South Indian cuisine, it is used to make curries. Occasionally, it is used to produce a fruit drink which has a very distinctive taste. It is usually sweetened with caramelized sugar, which enhances the taste. In Southeast Asia, the drink is widely marketed as winter melon tea. In China, the winter melon is dried and sweetened and eaten at New Year festivals. In China and Taiwan, it is one of the basis of mooncake for the yearly Moon Festival.” (bron: website Vreeken) Quote
malouis Geplaatst: 23 december 2013 Geplaatst: 23 december 2013 Geen ervaring mee. Ik heb de zaden juist een maand geleden aangeschaft voor volgend jaar. Quote
Maarten Geplaatst: 24 december 2013 Auteur Geplaatst: 24 december 2013 Ga je deze binnen of buiten kweken? Quote
Arturo0 Geplaatst: 20 juni 2020 Geplaatst: 20 juni 2020 Is het gelukt om deze te kweken? Ik wil hem ook graag kweken namelijk nu ik een tuin heb. Ben benieuwd naar jouw ervaring! groet, art Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.