Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vermits ik hier nogal op de boerenbuiten woon heb ik héél veel last van slakken.

Ik mag nog zoveel slakkenkorrels strooien als ik wil, helpt niks.

Andere zaken zoals koper, bier, scherpe schelpen, .... helpen ook niks.

Ze komen elke avond opnieuw met grote getale uit de naburige weilanden ... 100-den ... .

De nematoden manier is me veel te duur.

Daarom had ik het idee om, over een afstand van 15m, een buffer te zaaien van radijzen.

Misschien dat ik er ook nog een lijntje Tagetes bijzaai, daar zijn ze ook gek van.

Zijn hier mensen die ervaring hebben om slakken tegen te houden (en dan savonds handmatig te vangen) met een natuurlijke buffer?

Volgens mij is dit de laatste manier om deze beestjes tegen te houden

Geplaatst:

Heb je al eens het forum afgestruint met wat steekwoorden in de zoekfunctie ? echt tig topics over.

Geplaatst: (aangepast)

Ik ga hier toch even deskundig advies geven

Er is maar 1 ding dat slakken tegenhoud en dat is zout.

Ik zou gewoon 15 meter goedkope regengoot in de grond leggen en er een paar bussen zout in gooien over de hele lengte. Knappe slak die daar doorheen ploegt en het overleeft. Uiteraard zal er wat zout water de grond in spoelen als de pijp overloopt maar dat moet je maar op de koop toenemen. Anders moet je iets verzinnen om de pijp te overkappen aan jouw kant zodat hij nagenoeg droog blijft.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Heb je al eens het forum afgestruint met wat steekwoorden in de zoekfunctie ? echt tig topics over.

Bit toch, ik heb gezocht op 'radijsbuffer slakken' maar kan niks vinden.

Geplaatst:

I know, I know

Moet hier nog een beetje m'n draai vinden op het forum.

Het is me niet steeds duidelijk wat ik waar kan vinden.

Bvb topic over slakken vind ik dan onder 'Square foot gardening en tuinieren in potten' alhoewel ik dit eerder onder 'Problemen in de moestuin' had verwacht.

Misschien een bijkomend topic '(problemen met) insecten, weekdieren, ...in de moestuin'

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...