Jump to content

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Posted

Ik heb op dit moment 4 loopeenden ( 2 mannetjes, 2 vrouwtjes), die alle 4 gewend zijn aan mensen en aan hun hok in de avond. Het zijn volwassen 1-jarige dieren. Ze zoeken aktief slakken in de tuin, maar moeten natuurlijk in de winter bijgevoerd.

Dit topic is om te peilen of er mensen geïnteresseerd zijn in een van de 2 koppels..ik vind zelf 4 dieren teveel voor mijn tuin.

En eventueel kan ik in het voorjaar wat eieren laten liggen om uit te laten broeden.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• Author

Het vrouwtje kwaakt..de mannetjes niet..of liever gezegd een beetje. Eerst hadden we alleen mannetjes en hoorden we ze nooit, of je moest in de buurt zijn, en nu heb ik dus vrouwtjes erbij en horen we plots af en toe een kwaakkwaakkwaakkwaakje.

• Author

Ja Piroska maar dat gaan we regelen hoor..of met eieren of met jonge eenden van de zomer..als dat enigszins lukt.

Deze twee eenden wil ik nu kwijt omdat ik 4 eenden echt teveel vind voor in mijn tuin. Ik heb ook nog 7 kippen.

Ik kan ze ook opeten..ze smaken prima.

• Author

Het gaat om de voorste 2 eenden..

IMG564275911389382109.jpg

ik zou ze wel willen hebben maar ik weet niet waar ze vandaan moeten komen? ik ga er nl niet het halve land voor door, da zitten er hier in de nop ook wel die ze fokken

• Author

NOP=NoordOostPolder? Nee dat is te ver

zover lopen die eenden toch ook niet voor NOP??????

kon het grapje niet laten.......

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Het vrouwtje kwaakt..de mannetjes niet..of liever gezegd een beetje.

Eerst hadden we alleen mannetjes en hoorden we ze nooit, of je moest in de buurt zijn, en nu heb ik dus vrouwtjes erbij en horen we plots af en toe een kwaakkwaakkwaakkwaakje.

Say no more

Heb je nu de indruk (na een jaartje met die loopeenden in de tuin) dat je slakkenpopulatie vermindert? Dan ben ik misschien wel geïnteresseerd...

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

• Author

Dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen Sugar, ik heb ze pas vanaf augustus. Wel weet ik dat ze voortdurend en aktief op zoek zijn naar slakken en ander ongedierte..op plekken waarvan ik weet dat er slakken huizen ( beekkant, onder planten, langs houtstapels e.d.) zie ik ze veel zoeken. En niet zoals de kippen die de boel open en stukkrabben, nee ze werken alleen met hun snavel. Regelmatig gaat er iets naar binnen waarvan ik dan aanneem dat het een slak is. De slakken zijn lang nog allemaal niet wakker/bovengronds, dus ik kan pas tegen juni zeggen wat het wat opgeleverd heeft, zelf zie ik dat positief in.

Er zijn wel wat documenten op het web te vinden van mensen die loopeenden houden als slakkenbestrijders, en mijn buurman waar ze vandaan komen heeft verschillende mensen die bij hem de eenden halen voor tegen de slakken. Ook door Velt worden ze aangeraden.