anoukh.1989 Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Hallo allemaal, na het voorstellen wil ik hierbij graag mijn eerste vraag stellen. Voor mijn stage moet ik onder andere ene plan schrijven voor het aanleggen en onderhouden van een moestuin. Ik heb geprobeerd om mij zoveel mogelijk in te lezen, maar ik heb nog een vraag over het preventief behandelen van de planten tegen meeldauw. Van de een hoor ik dat het nodig is, van de ander hoor ik dat het slechts bij bepaalde planten nodig is. Wat is jullie ervaring hier mee? Behandelen jullie alle gewassen tegen meeldauw? Hebben jullie nog bepaalde producten waar jullie goede ervaring mee hebben? (Ik kom er zo veel tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie ) Alvast hartelijk dank! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 we spuiten hier vooraf wel wat zwavel op de kwee, appel, morellen, kers, delphiniums en astilbes, verder alleen als er meeldauw optreedtde buurtjes spuiten veel met heermoesthee, werkt ook goed en bemest een beetje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anoukh.1989 Posted January 12, 2014 Author Share Posted January 12, 2014 Bedankt voor je antwoord! Mag ik je vragen of je die oplossing zelf maakt (en hoe dan), of waar je die koopt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Over Heermoesthee en andere aftreksels kun je met de zoekfunctie van alles vinden op dit forum. Ik zet eigenlijk nooit iets in , preventief, tegen meeldauw. Zelfs niet op mijn Delphiniums.Wél ándere voorzorgmaatregelen: ik snoei mijn kruisbessen fors open, elk jaar. De druiven staan zo open mogelijk, de rozen ook. De Delphiniums staan te dicht opeen, en die hebben het dus eigenlijk steevast. Maar ik vermeerder alleen de meest resistente soortjes, té erg aangetaste planten gaan er gewoon uit.Verder helpt het niet overbemesten ook. Mijn ervaringen : luchtig plaatsen. Open snoeien. Niet laten uitdrogen bij warmte, niet overbemesten. Niet sproeien voor de avond ( blad droog de nacht in ); liefst 's ochtends vroeg water geven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Bedankt voor je antwoord! Mag ik je vragen of je die oplossing zelf maakt (en hoe dan), of waar je die koopt? ondanks de goede tips van Bit red ik het nooit, ik koop microsulfan en lees de handleiding Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts