Itoero Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Als je hooi mengt onder je tuingrond.Geeft dat enige meerwaarde? Wat doet dat met je grond? Ik heb hier nog enkele pakken hooi liggen... Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 Hooi of stro ? Het neemt stikstof weg uit de toplaag van je grondje, bij licht onderwerken. Het kan soms slakken aantrekken.Pré : het verhoogt op termijn het organisch gehalte van je bodem. Op termijn ook het bodemleven en de luchtigheid. zoiets ongeveer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 12, 2014 Share Posted January 12, 2014 De beste mogelijkheid is om het te mengen in je composthoop of vat.Bovenop je grond als mulch-laagje zou ook wel kunnen: beschermt je grond tegen dichtslaan en uitdrogen zal ook langzaam verteren. Nadeel is dan wel dat het kan aankoeken als de laag te dik is en vooral dat je zo een ideale slakkenkweek begint. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts