wouttie75 Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 HELP ! Ik denk dat het luis is maar er is weinig te zien, wel natte druppels in de oksels en de planten vinden het niet leuk. Ze stonden onder licht in de schuur. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Jorg Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Ik denk dat het een rups is (van bijvoorbeeld een nachtvlinder). Ik had er vorig jaar last van in de kas, zijn kleine rupsjes, donkergroen dus moeilijk zichtbaar. Quote
wouttie75 Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 zou goed kunnen, ze zaten tegen het zilverfolie aan en toen ik er tegen tikte vielen ze omlaag. Maar rupsen binnen ? Nu natuurlijk vraag 2 hoe kom ik eraf ! Alles terug naar binnen verhuizen ? Spuiten ? Het leken me al veelvraten daarom twijfelde ik over luis. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Jorg Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Als ze in de schuur staan kan ik er wel inkomen dat het rupsen zijn: veroorzaakt door een ontwakend (nacht)vlinder paar? Ik zou ze er gewoon afplukken, tenminste dat heb ik vorig jaar gedaan. Zou niet direct weten met wat je kan spuiten tegen rupsen. Quote
dennislp Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Als je rupsen vind.. Zou ik spuiten ja. Doe ik ook ALTIJD bij maar 1 enkel spoor van een mogelijke rups. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
wouttie75 Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 waarmee ? Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
hansm Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Geen verstandig mens spuit tegen rupsen die je al of zo weghaald van die paar plantjes, want met weghalen is je probleem al opgelost en heeft het geen enkele zin. oja een kind een bus gif in zijn handen drukken is niet echt verstandig, beetje sterk gif nog verboden ook en dan ALTIJD spuiten gewoon belachelijk. Quote Players only love you when they're playing.
Jorieke123 Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Inderdaad, spuiten is echt niet nodig als er een paar rupsen op een plant zitten. Als ze nou met honderden een struik belagen.... ok.. Deze gaatjes zien er vreemd uit. Ik heb hier ook vreemde knabbelaars aan de kool kiemplantjes. Geen idee wat! Geen slijmspoor, geen spinsel, geen schuim... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 achja, dat klopt.. paar blaadjes moet met de hand te doen zijn daar dacht ik even niet aan. Hier zitten ze idd altijd met veel op véél bladeren dus zit er niets anders op dan spuiten. Eerst met de hand proberen denk idd. En als laatste reddingsmiddel: spuiten.(Waarmee? flesje van 10 euro in t tuincentrum met spul tegen ongedierte , rupsen luizen etc. moet je mengen met water en dan spuiten.) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
wouttie75 Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 Ik heb er denk ik 1 gevonden ! Ik hou het ff in de gaten. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
dennislp Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 k zou zeggen, leg een blaadje van iets naast hem in een potje, en zie hoe het er morgen uit ziet! weet je direct of hij de dader is. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Ooit bedacht wat de jonge vogels eten in het nestje wat je wilt ""'redden"" voor je ALTIJD spuit met je gif. Quote Players only love you when they're playing.
jasmin Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Inderdaad, spuiten is echt niet nodig als er een paar rupsen op een plant zitten. Als ze nou met honderden een struik belagen.... ok.. Deze gaatjes zien er vreemd uit. Ik heb hier ook vreemde knabbelaars aan de kool kiemplantjes. Geen idee wat! Geen slijmspoor, geen spinsel, geen schuim... Ik ook, Jorieke... en geen slijmspoor of andere aanwijzing... Een grote knabbelaat kan het niet zijn, want de plantjes zitten onder een net... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
dennislp Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 die eten dus geen rupsen.. want de vogels zitten er altijd in de buurt.. Nou die hebben er nog NOOIT wat van gegeten, was het maar zo. Ook nooit bessen zelfs " Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hansm Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 buurt vol vreemde vogels daar Quote Players only love you when they're playing.
wouttie75 Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Geplaatst: 4 april 2011 Goed dat het moestuinforum er is, een nuchtere blik is altijd goed. Maar als je omhooggekeken plantjes binnen 2 dagen weggevreten worden ben je bereid bijna alle middelen te gebruiken om dit te stoppen. Ik ben zelf ook geen voorstander van spuiten. Maar ik was wel een beetje teleurgesteld in meneer rups ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
hansm Geplaatst: 4 april 2011 Geplaatst: 4 april 2011 Ow ik ken zeker de frustratie van een vretende slak of rups op prachtige plantjes maar gedeeltelijk hoort het erbij dat isnu biologisch, zonde irritant maar puur natuur en je bent er goed op tijd bij dus de plant hersteld zich wel weer. Quote Players only love you when they're playing.
dennislp Geplaatst: 14 april 2011 Geplaatst: 14 april 2011 hoe gaat het nu met de plantjes?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
wouttie75 Geplaatst: 15 april 2011 Auteur Geplaatst: 15 april 2011 Goed uitstekend zelfs een beetje extra aandacht en wat meer tegen ze praten. Ik denk toch dat het bij die ene rups is gebleven. Ik check ze wel dagelijks. Ik heb nu zo'n 15 soorten pepers en paprika en daarom van elke soort maar 2 planten wegens ruimtegebrek. Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.