Geplaatst: 20 januari 201412 j Een tijdje terug was er ook hier op het forum nogal ophef over wol van het Angora konijn. Het zal best zo zijn dat sommige dieren mishandeld worden, zoals bij elke diersoort voorkomt. Ik weet niet of die dierenactivisten niet beter wisten, of dat ze bedacht hadden dat je met een lief konijntje wat enorme pijn leid veel zieltjes kan winnen tegen de wol.. Maar in ieder geval vond ik de uitzending van de Keuringsdienst van Waarde een goede uitzending, waarin verder gekeken werd dan alleen dat ene filmpje. En wat bleek (volgens hun)? Lang niet al het wol word op die gruwelijke manier verkregen. Angoradonderdag 9 januari 2014 http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/09-01-2014 De Keuringsdienst kocht in het najaar een vestje met wol van angora. Een warm vest, maar plotseling kregen we het koud van binnen. Dierenactivisten publiceerden een vreselijk filmpje. Angorawol bleek van konijnen te komen. Konijnen met pijn. De beelden hadden effect en plots verkocht geen enkele kledingwinkel nog angorawol. De Keuringsdienst kwam in contact met een wol-leverancier van H&M en Zara en reisde naar China om de wol zelf te keuren. Een bizar verhaal over beelden en konijnen. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 20 januari 201412 j Ik heb gekeken, omdat ik zelf angora konijnen heb, maar hier ging het er heel vriendelijk aan toe, end at scheren dat zag er zeer goed uit.In tegen deel van hoe dat scheren er in nieuw zeeland aan toe gaat, daar liggen de dieren in een soort gespreide toestand, hoor ze wel niet gillen maar het idee maar zo worden alpacas ook geschoren heb ik vernomen. Nee de beelden die toen vrij gekomen waren kwam heel ergens anders in china vandaan dat vertelde die ene persoon ook, hij vertelde dat niet alle angora fabrieken zo werken als bij hun.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.