karamanliali Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Halo,Ik ga binnenkort wat fruitbomen planten.Ik weet dat je niet in de vorst mag planten, maar nu mijn vraag is tot welke graden mag je wel planten? Want s nachts wordt -2 graden en overdag is meer warmer en grond heeft geen vorst. mag je in zo een geval planten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted January 22, 2014 Share Posted January 22, 2014 Jawel hoor, dat mag. Van belang is dat als je een boom met kale wortel of ook al is het een kluit, plant, dat je de kluit probeert uit de vorst te houden tijdens planten. Ook uit de zon en droge wind. Je poot de boom en sluit de aarde rondom de boom en de volgende nacht mag het gewoon vriezen. ps. Probeer bij bevroren grond geen vorst onder te spitten en die grond weg te houden van de kluit of wortels. Maar dat is nú in ieder geval niet het geval bij de huidige winter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
den elias Posted January 23, 2014 Share Posted January 23, 2014 In principe mag dat wel. Je mag dan wel niet planten als het overdag vriest. Dus plant overdag die fruitboom en strooi wat boomschors rond de stam. Zorg er wel voor dat de grond niet hard is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts