willem Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Ik heb zelf deze gekocht: Goedkoopste 20 W/120 W 85-265 V High Power Led Grow Light Lamp Voor Planten Vegs Aquarium tuin Tuinbouw En Hydrocultuur Groeien/Bloom http://s.aliexpress.com/mqyiaIZZ Staat nu al een aantal dagen aan, kan nog niet heel goed zeggen wat het resultaat is. Lijkt het wel goed te doen in ieder geval. Ik ben nog van plan verschil te testen met m'n 18W TL lampen. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Goedkoopste 20 W/120 W 85-265 V High Power Led Grow Light Lamp Voor Planten ben zeer benieuwd: heb je de lamp binnen gekregen voor 46 euro of heb je er heffingen over moeten betalen?en als het antwoord ja is hoeveel geld kwam er overheen? gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
willem Geplaatst: 6 februari 2017 Geplaatst: 6 februari 2017 Minder zelfs (was toen in de aanbieding), was maar ong. €36,-, verder geen heffingen gehad. Quote
greetje11 Geplaatst: 12 februari 2017 Geplaatst: 12 februari 2017 mag ik vragen hoe lang t duurde voordat de lampen er waren,Kan nog wel eens lang duren bij ali express Quote
paddestoelengek Geplaatst: 12 februari 2017 Geplaatst: 12 februari 2017 momenteel heb ik diverse dingen (vooral electronica) besteldmijn ervaring van de afgelopen maanden is tussen de 2 weken en de 2 maanden vanaf moment van betaling gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
willem Geplaatst: 12 februari 2017 Geplaatst: 12 februari 2017 (aangepast) Zo uit m'n hoofd levertijd van 3 weken. Maar volgens mij was er ook iets van een feesttijd in die periode, dus had mogelijk sneller kunnen wezen.Voor nu lijken de resultaten goed, maar goed, heb geen vergelijkende test omdat ik nog te weinig plantjes heb om ook de TL verlichting er bij te schakelen. Kan wel natuurlijk maar vind het voor nu nog een beetje jammer van de dubbele stroomkosten.Maar goed, we dwalen een beetje af van het onderwerp 'TL' 12 februari 2017 aangepast door Gast Quote
paddestoelengek Geplaatst: 12 februari 2017 Geplaatst: 12 februari 2017 hoi willem, je afbeelding is niet zichtbaar ?? het help soms om eerst de functie voorbeeld te gebruiken voor je iets plaatst(kunnen we met je meekijken ) gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
willem Geplaatst: 12 februari 2017 Geplaatst: 12 februari 2017 Dat dacht ik al wel, was een testje via Tapatalk. Werkt dus niet.. Quote
oscardevos Geplaatst: 12 februari 2017 Geplaatst: 12 februari 2017 Prima LED-balkjes voor een groeikabinet: Vanaf 16 februari bij de Lidl: zie folder http://publicaties.reclamefolder.nl/lidl-week07-17-r3/page/1 Quote
henkg Geplaatst: 13 februari 2017 Auteur Geplaatst: 13 februari 2017 Lijkt perfect. Helaas is –volgens mij- de lichtopbrengst onvoldoende.Volgens Lidl: 0,5 W per LED, Uitgaande van 6 LEDs per balkje is dat totaal 3 Watt per balkje. Gewone TL is zowel in energieverbruik als in lichtopbrengst vergelijkbaar met budget LED lampjes.Voor beide geldt ruwweg: 1 Watt geeft 100 lumen.LED balkje 3 Watt: 300 lumenTL buis 18 Watt (60 cm lang): 1800 lumen. Zes keer zoveel licht (en ook 6x zoveel verbruik). Eén 18 W TL is krap genoeg voor je zaailingen. Twee daarvan naast elkaar is beter. Die 3 Watt per balkje lijkt mij dus echt veel te weinig. Wel moet gezegd dat een TL meer rondom schijnt dan een LED, het TL licht gaat dus ook meer zijdelings, naar daar waar je plantjes niet staan. Dat is deels op te lossen met iets dat reflecteert. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nedlets Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Hier staan de eerste zaailingen ook onder de lampen. Ik heb de lampen ook gebruikt voor te ontkiemen om de warmte nog iets verhogen. Maar wat ik merk is dat de grond zeer snel uitdroogt. Hebben jullie dit ook en hoe lossen jullie dit op? Ik heb 2x 18w TL armatuur in een kastje + reflectors boven de buizen. Staat nu op een timer 12 uur aan, 12 uur uit. + warmtematje om de temperatuur nog iets te verhogen, ook voor de pepers die wel nog aan het ontkiemen zijn. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Heb gisteren de 120 watt led verlichting besteld voor $38,37, spreid zijn licht over 9 m², kan goed dienen in de noord gerichte kas want daar doet de helft van de planten het niet goed wegens te weinig licht.Nu wachten op de levering, de bestelling is in behandeling zegt AliExpress. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
paddestoelengek Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 ik wil niemand teleurstellen, maar het resultaat van het bijlichten over 9m2 zal nihil zijn Willyde lichtstroom (lumen) verdeeld over het aantal m2 is veel te te laagafhankelijk van de kwaliteit van de leds (120 watt zegt eigenlijk alleen maar iets over het stroomverbruik) schat ik in dat je er maximaal 1m2 mee kan (bij)verlichten gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Erny Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Nedlets, ik heb mijn warmtematjes ook op een timer (ongeveer 2 uur aan, uur uit etc...) zodat ze niet de hele tijd aanstaan maar wel de temperatuur hoog genoeg houden.En ik geef van onderaf water zodat het op die manier opgenomen kan worden (bij de Lidl trays eerst gaten maken!). Aan het gewicht van de kweekbak merk ik dan al snel of er weer water nodig is.En dan is het bij de repshop matjes ook nog oppassen want in het midden zijn deze warmer dus daar droogt de aarde ook sneller op. Soms, indien nodig, sproei ik ook nog wat om de luchtvochtigheid te verhogen. Quote
Bit Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 @ Nedleds : zo een vraag liever niet in een topic als dit stellen. bv dan eerder in het huidige peper en paprika topic. of een topic over warmtematjes, of zaai en kweektips-topic, whatever. Maar vanzelfsprekend niet hier.Is Erny zo lief en behulpzaam wél je vraag te beantwoorden. Maar zeer offtopic zoals je begrijpt. Quote
Niika Geplaatst: 13 februari 2017 Geplaatst: 13 februari 2017 Morgen komt gelukkig weer een 2e armatuur binnen. Vind 1 toch wat weinig maar had de andere per ongeluk gesloopt. Gelukkig stonden er nog maar een paar sprietjes onder, die hebben het wel even gered op 1 Quote
paddestoelengek Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 gisteren spullen wezen kopen voor snel een zaailingenkastje erbij te maken 18 watt armatuur met 840 tl erin, dus een prima combinatiebij de praxis voor 6.99 (wel zelf snoertje aan maken) dit is zeker simpel en goedkoop gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
de deerhounder Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Ik zit even met de handen in haar met deze TL verlichting.Ik heb een oude planten gloei lamp van onder het stof gehaald, en boven de plantjes geplaatst, de lamp geeft een meer rood spectrum is 80Watt.Resultaat nihil, in 3 dagen zijn ze amper gegroeid.Nu ligt er in de stal ook 2 TL van 180 lang in het juiste kleurspectrum. 965kleur.Die heb ik nu even geïnstalleerd in de stal, maar daar is het nu natuurlijk weer te koud, 12° met een klein warmtematje.Kan ik nu beter even naar de winkel rennen en meerdere kortere lampen kopen zodat ik een kastje in isolatiemateriaal er rond kan bouwen? Nu staan de plantjes onder een Velux raam, heeft dit zin of is dit overbodig? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 het is de bedoeling dat de verlichting vrij dicht op de plantjes staat.2 buisjes naast elkaar volstaat, of je nou die lange neemt of de kortere die ik hierboven heb (van de praxis)zelf vindt ik kortere (18 watt) buizen lekker praktisch werken en heel betaalbaarbinnenkort kan ik het verschil met led testen gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
de deerhounder Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 1.70 € + Btw daarvoor kan je niet sukkelen.Spijtig wel lampen uit de 800 collectie, 900 kan besteld worden, maar is niet voorhanden. Quote
de deerhounder Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Toch nog een vraagje, op internet is er allerhande informatie over growrooms edIs er een rede om die kast gesloten te houden? Behalve de t° dan.Kan ik het licht niet onder de Velux plaatsen en zo ook gebruik maken van een gedeelte natuurlijk licht? Quote
paddestoelengek Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 1.70 € + Btw daarvoor kan je niet sukkelen.Spijtig wel lampen uit de 800 collectie, 900 kan besteld worden, maar is niet voorhanden. hier kan ik geen kaas van maken verklaar je nader gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
paddestoelengek Geplaatst: 20 februari 2017 Geplaatst: 20 februari 2017 Is er een rede om die kast gesloten te houden? Behalve de t° dan. de meeste van die kasten en tentjes worden gebruikt voor de wiet-teelt en dan wil je alles goed dicht hebben en de lucht zuiveren over een goed filter, tenminste als je visite van blauwe petten niet op prijs stelt Kan ik het licht niet onder de Velux plaatsen en zo ook gebruik maken van een gedeelte natuurlijk licht?als je het licht van de tl maar dicht genoeg op de plantjes plaatst moet dat kunnen gr Adriaan Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
aalterse-willy Geplaatst: 8 maart 2017 Geplaatst: 8 maart 2017 In dat aquarium met fluora lamp 20w kregen de plantjes heel lange steeltjes, heb er nu een 4000Kelvin led lamp van 6 watt bij geplaatst, benieuwd wat dit gaat geven binnen enkele dagen.temperatuur is 24-25° en het licht brand 12 uur. De opkomst kon in ieder geval beter, mogelijks moest het voor sommige soorten nog warmer zijn? Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
vossejongl Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Goeiedag, dankzij info in de 1e post even aan t knutselen geweest, ben er trots op al zeg ik het zelf De plantjes zelf komen net op (tetradium daniellii, ookwel bijenboom), dus ben benieuwd. TL buizen zijn 36 watt 6400k, 2 per armatuur. Staan op een tijdschakelaar 18u aan 6u uit.Dit gaat er voor zorgen dat ik er flink wat meer per jaar kan kweken Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.