nod Posted November 14, 2013 Share Posted November 14, 2013 Ik vraag me nu af,ik heb een stam van beukenhout van ongeveer 18 cm diameter die ik zal vol deuvelen (als het werkwoord niet bestaat dan is dit een geboorte)zoals het moet.Als ik andere deuvels kan laten begroeien zou ik het volgende willen proberen.Gezien het feit dat ik minder geschikt hout kan sprokkelen van die dikte,als er een boom omwaait zijn de mooie stukken direct weg van degene die de boom moeten opruimen maar blijven nog veel grote takken liggen om enkele dagen later verhakseld te worden.Die takken hebben een max. diameter van 8 cm.Wanneer men nu een 5-tal van die takken vol deuveld, met de deuvels op grotere afstand van elkaar en per tak telkens verspringend zodanig dat,als men de takken naast elkaar legt dat men geen lineair patroon krijgt maar een zig- zag patroon.Hoop dat er nog iemand kan volgen.Dan neemt men een handvol takken die men samenbind,hier en daar steekt men deuvels ertussen en tenslotte bind men de eerste 5 takken er mooi rond.Dat zou toch ook moeten lukken.Of niet?Als het zou lukken zou het dan telkens volstaan om op tijd enkele takken bij te binden.In theorie mooi,doenbaar? ik weet het niet wegens geen praktische ervaring maar dat zal niet lang meer duren. Quote Enkel idioten herzien nooit hun mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts