Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb per ongeluk te veel rode rabarberplantjes gekweekt. Ze zijn nu al rond 2cm hoog, ik doe ze allemaal in kleine plastic potjes voor de MTFD. Wie wil kunt ze met me ruilen, maar ik wil van ze af, dus gratis kan ook. Het gaat over rond ~10 plantjes als ze allemaal volgende 2 maanden gaan overleven. Ik heb ook nog rode rabarber zaadjes.

EDIT: Iedereen krijt hier 2-3 plantjes.

Als iemand wil dan ik heb ook een volwassen groene rabarberplant (2-3 jaar oud) die ik ga nu weggooien, want die is een beetje te zuur voor mijn smaak. Ik kan hem ook meenemen (hij is zo groot (1m diameter) dat ik kan hem ook in 2-3 stukjes verdelen), als iemand hem wil. Fotos zijn ook mogelijk.

EDIT: Hij is op, gaat voor Stan en Kruidje

Zaden/zaailingen die ik over heb:

Safflower zaden (10 stuks) OP

Watermeloen Sugar Baby (heb zelf geen ruimte voor dat en kwam vorige jaar niet op) 20x

Mixed Gourds Cucurbita pepo (kleine verschillende sierpompoenen - heb al 8 als decoratie, en ook geen ruimte deze jaar) CucrbitaPepoGourdsMixed420.jpg

Oost indische kers (mooi en goed tegen bladluis of zoiets; heb een beetje te veel zaden) 266px-Nasturcija1.jpeg

Kropsla Attractie (groen)

Kropsla Mereille des quatre Saison (groen en rood)

Slamengsel: 3 verschillende in 1 pak (lollo rossa enz)

Zuring

Pompoen big Max

Meloen Charentais (oranje vruchtvlees)

Paprika California Wonder

Radijs Sofia (F1 hybrid)

Snijbiet Lucullus (groen)

Courgette De Nice (rond!)

Rammenas Ostergrub rosa 2 (zien uit als roze wortels) rettich_rood.jpg

Aubergines Halflange Violette

Aubergines Ronde de Valence (kleine paarse balletjes)

Schorseneer Lange Jan

Pastinaak zaden

Gele courgette

Chinese Bak Choi Taisai

Chinese kool

Witte kool Brunswijker

Bloemkool Snowball X

Broccoli Premium Crop F1

Knolselderij Giant Prague

Bieten Bulls Blood bulls2.jpg

Tigerella tomaten (gestreepte) 00768.jpg

Raap Golden Ball uit VS

Asperges UC 157C F2 (zaailingen 8cm 07.03)

Kruiden zaden:

Bieslook (heb per ongeluk te veel gekocht)

Peterselie Mooskrause 2

Dille

Majoraan

Boonkruid IMG_7781.jpg

Rosmarijn

Coriander, 3 verschillende

Thijm

Sage

Citroenbasilicum

Paarse basilicum Dark opal

Gewone basilicum

Knoflookbieslook

Coriander

Pepermunt

Russische dragon

EDIT:

Heb 5 nieuwe grappige zaden uit Frankrijk besteld (en kan ook ruilen/delen)

1. Heritage heirloom BANANA LEGS YELLOW LONG PASTE tomaat

gele tomaat banana-legs-tomato-seeds-organically-grown.jpg

2. Aubergine TURKISH ORANGE heirloom Organic OP

oranje ronde aubergine graines-aubergine-ronde-turkish-orange-seeds.jpg

3. LEAF BEET CHARD BRIGHT LIGHTS MULTI COLOR

swisschard.jpg

4. Gekleurde wortels (rood, geel, wit, paars)

IMG_2075.JPG

5. Gestreepte aubergine uit Italie. Listada Gandia.

10797431-twee-paarse-gestreepte-aubergine-op-een-witte-achtergrond.jpg

EDIT 2: Nog nieuwe zaden:

Basilicum dark opal (1000+) Basil-Dark-Opal.jpg

Tomatillo Purple (circa 125) images?q=tbn:ANd9GcREi_QXa7tzjNXX4zz-T8kn5AchvckBrT2YWT86VAeTwZ702sYjbg6Tf8dn

Klimcourgette Long Green Trailing (10) images?q=tbn:ANd9GcQivCdda2yotrqN1pGOITNU0UOH6BiMRfabUiGIaYtpJ0iRzbT7

Tomatenzaden: heirloom Castle Rock (10) OP!

Tomatenzaden: ACE 55 VF (10 stuks)

Wintergroente, groente voor de winterteelt:

rode kool

spitskool

Ik zoek:

daslook (dat is een wilde knoflook) - ik heb in 2013 uit Duitsland zaden besteld, maar niks kwam boven (appelvrouw heeft misschien een beetje voor mij)

soorten van gewoone planten dat ik nog niet heb (komkommer/tomaat/aubergine/bieten enz) of grappige varianten (aparte kleur/maat/smaak), ze kunnen ook als zaden komen voor volgende jaar

aardbeiplanten (maakt niet uit welke soort zolang als ze maar rood en zoet zijn)

kiemgroente (zaden)

Planten/bloemen voor in de kippenhok

Zaden voor groente voor de winterteelt (kan ook planten zijn dat ik al heb, maar dan wel sterke wintersoorten)

Koolraap/knolraap/raap/koolrabi zaden/zaailingen. Ik wil soorten dat ik nog niet heb. Kan ook voor mijn raap (Golden Ball) wisselen.

Als je heeft niks van wat ik zoek kun je sommige planten en zaden ook voor niks wisselen! (als ik zelf meer dan genoeg zaden heb)

Ruils:

appelvrouw: safflower zaden 5st, witte kool plant vs daslook LOCKED

beertjerinke: 1 rode rabarberplant voor trosbeugels+komkommer+framboosaardbei LOCKED

kruidje: 1 rode rabarberplant + 1/2 groot groene voor olijfkomkommer LOCKED

Stan 1/2 groene rabarberplant voor padestoelen + marokkaanse munt + paprika LOCKED

angela: rode rabarberplant en tomatenzaden (banana) voor aardbeiplanten LOCKED

Bit: verschillende muntplanten 3x LOCKED

Esthe76r: rode rabarberplant voor mexican sour gherkin zaden LOCKED

allterse_willy: ??? voor mierikswortel LOCKED

Jasmin: aardbeiplanten tray voor zafflower zaden 5st LOCKED

Salamandertje: rabarberplantjes voor aardbeien 2x LOCKED

Indy: pastinaak voor ananaskers LOCKED

Gemma: paprikazaadjes LOCKED

geedee: Aubergine Turkish Orange zaad voor aardbeien LOCKED

Piroska: Castle rock tomatenzaden voor zonnebloemen LOCKED

Salamandertje: aubergine Kermit voor zaden dark opal en snijbiet LOCKED

borderrose: aardappels voor tomaten zaden (banana legs) en rabarber LOCKED

Monika: zaden van tomatillo en Golden pearls voor aubergine Turkish orange LOCKED

Jizkaha: boeken voor boeken LOCKED

Raapstelen zaden wisselen:

Erny, Estemy en SuusP

aangepast door Gast

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Ik zou wel graag een paar van je rode rabarberplanten willen, want mijn rabarber is weer eens opgegeten door de woelmuis.

Daslook heb ik wel, maar ik weet niet of de pol al groot genoeg is om er een stukje af te halen.

Ik zal eens proberen bij een vriendin die er meer van heeft. Maar misschien biedt iemand anders hier je wel wat aan en kijk je eens op mijn lijst of er daariets voor je bijzit....

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik wil graag een paar van de rode en van de groene rabarber. Niets weggooien a.u.b. ik neem ook alle restjes

Zal ik kijken of ik een zaailing van olijfkomkommer voor je kan opkweken? Verder weet ik niet wat je nog niet hebt... Bijzondere tomaten heb ik helaas niet in de aanbieding.

Wel kan ik nog een stek van Physalis Peruviana voor je maken. Zaad heb ik ervan niet meer.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

appelvrouw: als je kan, dan geef me die daslook, als het niet lukt dan kun je ook zomaar die rabarber krijgen.

beertjerinke: die trosbeugels voor tomaten lijken me wel interessant (gewoon een paar). Mijn kerstomaatjes groeien vaak meer dan ze aankunnen.

kruidje: doe maar een olijfkomkommertje voor mij, dat likt me wel heel spannend

Angela: ik heb pas nu alle berichtjes gezien. Wat de soort van mijn groene rabarber is weet ik niet, maar de rode zijn Victoria (zaailingen) en Lider red (heb ik op dit moment alleen zaadjes van, maar ben ik wel van plan om te planten als meer mesen rabarber willen)

Hier zijn mijn zaailingen, die binnenkort meer ruimte nodig hebben:

CIMG2416.jpg

Geplaatst:

Als iemand nog groene rabarber wil dan zeg voor deze weekend, want we gaan in de weekend kas bouwen en dan moet de rabarber in een pot en dat is dan ook de beste tijd om hem te splitsen. Ander splits ik hem niet en Kruidje krijgt de hele plant.

Geplaatst:

Marokkaanse munt (Mentha spicata "nana") heb ik voor je en geef maar aan wat je aan paprikazaden wil hebben ik heb van minipunt tot gewone punt en blok paprika's tot een reuzen soort(zaden gewonnen uit een biologische paprika).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Estemy, in mijn lijst staat ook te geef. Dus bestel gerust hoor. Van enkele soorten paprika's heb ik meer dan 60 tot 100 zaden dus echt erg veel en de munt stekken kan ik voor nog geen 0,05 cent maken.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

De beugels staan op voor je

heb ook komkommer chineese slangen en een frau.......... (framboosaardbei) voor je evt

kom net van de tuin en kan er nog wel missen .

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Als de soort je niet uitmaakt, heb ik ongetwijfeld aardbeienstekken/planten voor je. Naamloos, maar zoet en rood als je ze lief verzorgd. Niet supergroot, maar 'echte' aardbeien. Ik maak wel een tray-tje voor je. Ik hoef er niks voor terug.

(Wat is trouwens je moedertaal? Je merkte op dat je mogelijk de workshop paddestoelen niet zou kunnen volgen als het te ingewikkeld werd, maar misschien spreekt iemand jouw taal en kan helpen vertalen. Je weet maar nooit)

Geplaatst:

Helaas weet ik 99% zeker dat niemand Ests kan (behalve de minder dan 1,5 miljoen mensen uit Estland), maar het is wel lief van jou. Ik zou in ieder geval mijn beste doen om het in Nederlands te volgen.

Aardbeien kan altijd bij (soort maakt niet uit, mijn eigen aardbeiplanten hebben we in de tuin gevonden toen we onze huis hebben gekocht. Daarom week ik ook niet wat voor soort ze zijn), ik moet maar nog 5 Bato aardbeibakken bijkopen (we hebben per ongeluk te weinig besteld). Weet je zeker dat je niks terug wil? Dank je wel in ieder geval.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...