mieke s Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 straks ga ik grief halen om mijn vierkante meter terug zaaiklaar te maken.maar kan iemand mij vlug vlug helpen wat moet ik nu halen ik kom zoveel tegenmeststof voor groenten en of bodemverbetaar.ik heb gewone potgrond in mijn bak zitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T0M Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Gewone potgrond bezit meestal maar voldoende meststoffen voor een korte periode (enkele maanden). Best kan je je potgrond verrijken met compost, mest (al dan niet gedroogd) of kunstmeststof. Het hangt er een beetje van af wat je zelf verkiest (pro of contra kunstmeststoffen). Op die manier kunnen je groenten langer teren op de aanwezige groeistoffen. Gedurende het seizoen kan je nog altijd wat bijmesten indien nodig. Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mieke s Posted February 12, 2014 Author Share Posted February 12, 2014 heb gelezen dat ik zeker geen koe of kippemest mocht nemen voor mijn jonge plantjes klopt dit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Je mag dat niet vers gebruiken(te scherp voor je zaailingen) maar,wel als verterde mest en of gedroogde korrels. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted February 12, 2014 Share Posted February 12, 2014 Ik werk ook met zo'n bak (iets kleiner) en met daarnaast wat potten. Na heel veel wikken en wegen en dergelijk over wat te doen met bemesting, denk ik toch te gaan voor koemestkorrels (zo'n zak culterra, de groene). Lang zitten twijfelen of ik niet beter zoiets https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/meststoffen_en_potgrond/sub,2/pid,2979/groenten__kruidenmest nam, maar ben er nog niet helemaal uit. Ik had wel nog van iemand een handjevol van een vergelijkbaar product van ecostyle gekregen, dus ik kan het deze zomer even gaan uittesten voor bepaalde groentjes die liever iets meer kalium hebben dan fosfor (ergo bij de worteltjes en uitjes enzo, geloof ik). Maar zoals ik zei, is ook een kwestie van uittesten hier . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts