Alffx Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Naar aanleiding van een uitzending die ik een tijd geleden heb gezien over fruitbomen en een boom waar 128 soorten appels aan groeien wil ik op mijn tuin een boom nemen en al mijn soorten daarop enten. Nu zijn er natuurlijk nog veel meer soorten appels en peren op de vereniging.Is het misschien een idee om in de kantinetuin een boom neer te zetten waar we de diverse soorten op kunnen enten. De soortenrijkdom van OTV. Alfred Quote
Connie Geplaatst: 15 februari 2014 Geplaatst: 15 februari 2014 Misschien kunt u eens met het bestuur gaan praten over uw idee.Wie weet waar uw idee toe kan leiden Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Alffx Geplaatst: 16 februari 2014 Auteur Geplaatst: 16 februari 2014 voorbeeld van 250! soorten appels aan een boom http://www.dailymail.co.uk/news/article-2437247/250-varieties-apple-tree--thanks-bit-hard-grafting-years.html Quote
Wout Weegbree Geplaatst: 17 februari 2014 Geplaatst: 17 februari 2014 (aangepast) Dat lijkt me waanzinnig leuk in de kantine-tuin!Gezocht wordt dus een ent-deskundige bij OTV , of wil jij behalve in je eigen tuin dit ook gaan doen in de kantinetuin? Is maar een paar meter lopen . Kortom wat is nodig? Een ent-stam (?) een ent-deskundige en OTV-tuinders die een tak willen laten aan-enten. Het wordt lente, dus binnenkort in de kantine(-tuin) een "toevallige" bijeenkomst om een boom op te zetten.. Wie doet mee??? (ik wel) Toegevoegd 18 februariZit ik op het MOESTUINForum, vergeet ik iets heel belangrijks: https://www.moestuinforum.nl/search/gsearch_body.html?q=entende link naar enten!! 19 februari 2014 aangepast door Gast Quote Groeten,WoutOTV - W-57
Alffx Geplaatst: 17 februari 2014 Auteur Geplaatst: 17 februari 2014 ik heb hem op tv gezien en wat hij deed was ogen enten.hij sneed een knop van een tak van de boom en deed daarveen andere knop op.dus je heb in principe een boom nodig die al wat takken heeft en dan ga je op die takken ogen enten.ik ga het oefenen op een boompje bij mij , maar er is vast wel iemand te vinden die hier ervaring mee heeft. Quote
Alffx Geplaatst: 21 februari 2014 Auteur Geplaatst: 21 februari 2014 De beste tijd is om het in de zomer te doen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.