moestuin lunteren Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Hoi beste leden ik en mijn neef beginnen dit jaar met een moestuin nu is onze vraag wat beter is in de volle grond zaaien of vooruit zaaien en geeft het een of het andere sterkere plantenwij horen het graag groetjes louis en jacco Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 zie andere topic wij zaaien bijna alles voor ivm de mee-eters op de tuin, zaaitemperatuur 15-25 graden afhankelijk van de soort, opkweek wat koeler afhankelijk van de soort, uitplant als het kan, tuinboon over twee weken, tomaat over 3 maanden... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Helemaal met RobO eens. Hier ook. Ik zaai ook buiten natuurlijk ( sommige dingen laten zich niet verpoten bv ), maar ik zaai het liefst onder meer controle vóór, vanwege beesten of vocht op de tuin ( een peul is dezelfde dag weg bij mij: muizen etc ). Wél heb ik de mogelijkheid als zaken bij mij op komen binnen, dat ik ze gelijk koel/koud kan wegzetten in de koude kas. Ik moet er niet aan denken dat ik al die zooi binnen moest houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted February 16, 2014 Share Posted February 16, 2014 Radijsjes en stengelajuin zaai ik in volle grond, de rest zaai ik binnen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts