Geplaatst: 7 april 201114 j http://www.guerrillagardening.org/ Op 1 mei gaan allerlei mensen overal ter wereld met een zakje zonnebloem zaden op pad om de buurt gezelliger te maken. Ze zaaien de zonnebloemen dan in gemeenteperkjes die 'saai' zijn of niet bijgehouden. Of op plekken waar bouwpuin ligt etc etc. Wanneer de zonnebloemen dan bloeien, heb je overal.. zonnebloemen (goede uitleg?) dus ik vind het leuk! Maar, toen ik vorige jaren hier zonnebloemen probeerde te laten groeien, werden ze voor ze ook maar een plantje met meer dan 2 blaadjes waren, opgegeten door slakken. Nog sneller dan andere planten lijken ze te verdwijnen, slakken houden specifiek erg van zonnebloemen volgens mij. Ik vroeg me af of die zonnebloemendag dan wel werkt, als ik op pad ga met 1000 zonnebloemzaden uit de dierenwinkel bijvoorbeeld, en een zonnebloemenplaag probeer te veroorzaken in de buurt, hebben de plantjes dan wel wat kansen? Het is de bedoeling dat ze het zelf doen, en dat ik verder niet veel hoef te verzorgen.En ik wilde mijn nichten eigenlijk ook motiveren om dat te doen, die vinden dat ook leuk maar.. dat doe ik natuurlijk alleen als er dan ook resultaat kan zijn. Ik kan natuurlijk niet op al die plaatsen slakken rapen of bier in bakjes neerzetten Wat ik wel kan is bijvoorbeeld droge stukjes grond uitzoeken en ze daar zaaien? Zodat slakken er niet graag komen?Hebben jullie tips voor me? Ik zou het tof vinden als ik straks, over een tijd, foto`s kan laten zien van belachelijk veel zonnebloemen in de buurt
Geplaatst: 7 april 201114 j weet niet.. Denk dat het vrij lastig te voorkomen is. Je zou eventueel de zo genoemde Seed bombs kunnen maken,Vochtig balletje van aarde en mest en de zaadjes, en die leg je er gewoon neer of leg je nier en stamp je ff aan Als je dat doet, zou je er eventueel nog slakken korels door kunnen mengen, zou ik denken. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 7 april 201114 j Bakjes bier neer zetten zou ik niet doen, zijn straks al je zonnebloemplantjes platgestampt door zo'n zwerm zwervers die de bakjes leeg slurpen. Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 7 april 201114 j Auteur Dank voor het advies Koert Dennis, slim wel seedboms met slakkenkorrels. Maar nee.. toch niet iets wat ik ga doen.Het klinkt trouwens alsof je het verschijnsel al helemaal kent Ik denk dat ik gewoon de meest onmogelijke plaatsen moet kiezen dan. Midden op de winkelstraat in de plantenbakken, en direct onder het stoplicht lol (grapje)
Geplaatst: 7 april 201114 j en direct onder het stoplicht lol (grapje) Even a broken clock is right twice a day
Geplaatst: 7 april 201114 j Ik denk dat ik gewoon de meest onmogelijke plaatsen moet kiezen dan. Midden op de winkelstraat in de plantenbakken, en direct onder het stoplicht lol (grapje) Handig ja, hebben ze meer licht! Winkelstraat is leuk, maar ook grotere kans dat je plantjes sneller dood gaan > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 12 april 201114 j Auteur Mja en grote zonnebloemen zijn niet echt geschikt voor die plekken, als ze omvallen vinden mensen het vervelend en halen ze de planten vast weg. Maar andere dingen kunnen daar wel staan, en misschien kortere soorten. Ik weet alleen niet of ik 'dat ook' goedkoop voor elkaar kan krijgen. Ik zat gisteren trouwens nog even op de bus te wachten bij het station hier. We hebben een vierkante sloot daar met een klein 6 x 6 meter eilandje erin. Het eilandje is opzich al best leuk, er staan bomen en volgens mij groot hoefblad (maar dat is een gokje), in ieder geval wel leuk. Maar toch zat ik stiekem te fantaseren over hoe het zou staan als er grootse zonnebloemen tussen zaten lol. Wel een bootje nodig dan Niemand zal de moeite doen het daar weg te halen lijkt me Misschien kan er ook nog een 'slootkant' bloemsoort bij. Ik denk dat het er heel schattig en leuk uit zou kunnen zien. Maar voor dit soort plannen moet ik eerst maar even kijken of ik handlangers kan vinden onder m`n vrienden lol, ik ga niet in m`n eentje in een bootje naar het eiland.
Geplaatst: 12 april 201114 j hmm, daaro kan je het proberen anders met van die seed boms he als je geen zin hebt in een bootje. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 21 april 201114 j ja ik zaai zonnebloem meestal voor... en als ze dan opgekomen zijn plant ik ze uit. Dat gaat eigenlijk altijd goed. In de vollegrond worden de zaden vaak al door de vogeltjes opgegeten. En geef ze eens ongelijk. succes met het initiatief. Ik vind het een super leuk idee!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.