Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Tomaten puree maken oogst 2010


Jorg

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag een deel van mijn tomaten verwerkt tot puree. Deze puree is van de tomaten van het soort Randy F1, een zelftoppende struikvormige tomaat met 10 cm lange donkerrode vruchten van ca. 75 g. Geven veel oogst en de tomaten bevatten weinig zaadjes. Ik heb 9 planten in de kas staan.

 

Over het algemeen ben ik tevreden over deze soort, alleen de plant vergt wel veel aandacht doordat het een struikvormige soort is. Bovendien kunnen niet alle takken het grote gewicht dragen en knakken daardoor. Helaas zat er op een aantal tomaten ook neusrot. Vorig jaar heb ik deze soort buiten geprobeerd maar toen zijn ze gesneuveld door phytopthora.

 

Eerst wassen, verdelen in partjes, pureren met staafmixer en dan door de passifiet (draaizeef).

tomaten-puree-maken.jpg

 

Volgende week verwacht ik nog een grote oogst van de randy F1 tomaten. De andere tomaten die ik heb staan zijn hobby f1 (10: kas), tamaris f1 (10: kas), cherry tomaatjes(2) en een onbekende trostomaat (10: buiten)soort. Die eten we zo of verwerken we ook in tomatenpuree (zo weet ik welke tomaten soort nu de lekkerste en beste puree geeft).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...