Bit Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Nee, de foto is duidelijk zat. Ik kijk niet naar de lichtsituatie van het moment van de foto. Die kan je net zo goed 's avond maken. Wat ik zie zijn zaailingen. Ik zie blaadjes , ik zie stengels, potjes ( ze zijn reeds omgepot ), en vocht. Meer zie ik niet. Dat ze licht staan , dat zal best. Ik weet ook niet wat jij licht vindt he ? dát toont de foto niet. Ik weet ook niet hoe warm ze staan. Ik zie alleen maar plantjes, die straks echt té hard gaan en nog harder zullen gaan. En dat kan je zien. Quote
nick86 Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Het soort is: courgette black beauty Quote
Gast Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Oke nick , Bedankt@ Bit, Is dit licht genoeg ? Quote
nick86 Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Nee, helaas moeten zaailingen directzonlicht hebben. Dus diret tegen een raam aan of onder een raam. Als je ze binnen houdt dan het beste op een vensterbank. En het liefst zonder verwarming er onder. Anders gaan ze erg snel fileren. Quote
loes Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 jammer dat de foto instellingen niet meer bij de fotogegevens staan. ik zou zeggen veel te donker. ze staan een eind bij het raam vandaan en voor het raam hangt ook nog eens raambekleding die het zonlicht tegenhoud. waarom niet gewoon op de vensterbank? Quote
Bit Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Zie ook : licht-lichtbehoefte-t12172.html Tja. Ik begrijp dat je ze op tafel zet, van het raam vandaan, omdat ze dan ook nog wat licht zouden ontvangen van de ramen links. Naast de ramen rechts. Dat begreep ik uit een eerdere post van je ?Deze vangen inderdaad , wat de anderen ook al zeggen, echt vééls te weinig licht. Ik snap wel een beetje dat je het 'info-topic- lichtbehoefte' van mij, teveel leesvoer zou kunnen vinden hoor. Geeft niet.Maar dit is dús veels te donker ja. Was ook al zonder de omgevings-foto al wel zichtbaar hoor; gewoon zichtbaar aan je plantjes. Die dingen ( zéker die dingen ) behoeven véél licht nu. en later nóg meer ( naar buiten ) in mei.Voor het raam zetten, wat de anderen ook zeggen , en vrij koel. Niet boven de radiator. Quote
Gast Geplaatst: 28 februari 2014 Geplaatst: 28 februari 2014 Nee hoor , Om wat wijzer te worden is me dat helemaal niet teveel moeite, Ik zal ze eens op de vensterbank gaan zetten in de keuken. Quote
Gast Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 even wat nieuwe plaatjes.Deze staan op aanraden van de deskundigen wat koeler en met meer lichtDeze staan lekker warm en krijgen van alle kanten licht.De grootste heb ik inmiddels alweer een ander potje gegeven.En als het meezit krijgen ze vrijdag allemaal een grote pot ,Ben nu ff druk met mezelf Quote
Missmass Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 De mijne staan inmiddels alle 3 de soorten courgette in hun manden. Lekker dicht bij het raam en op de vensterbank zie je ook nog net mijn 3 witte potten staan met pepertjes. Gaat goed hier! Quote Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!
Gast Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Weinig te melden , Ze groeien gestaag verder en inmiddels komen de tweede blaadjes tevoorschijn. Quote
Almond Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Oh leuk topic! Is er nog een update?Ik moet nog tot april wachten voor in mijn klimcourgette en gele courgette mag zaaien van mezelf! Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Saffraan Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Wachten is lastig he, Almond. Ik tracht me nog in te houden tot de laatste week van april! (maar het kriebelt wel) Quote
Almond Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Heel lastig welke courgette soort heb jij saffraan? Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Bit Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Dames, heren. Probeer het topic te houden waar het voor geopend is ! ( Helaas hebben we nog geen chat op het forum ) edit : Ik hoor net dat Eefje65 afscheid genomen had van ons forum. Dus een dagelijkse update zal er van haar kant niet meer van komen. Misschien wil Missmass en anderen die de plant zaaien wel het stokje overnemen ? Houden we het topic daar voor open. Met foto's graag ! Quote
Estemy Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 (aangepast) Mijn courgetteplant is 3 dagen oud en zo groot of groter als die van jou. Ik denk ik heb een reus, maar misschien is dit ras gewoon zo gigantisch (eerste keer dat ik courgettes kweek). Hij krijgt s'nachts extra licht van mijn LED kweeklampen. (morgen foto's) 12 maart 2014 aangepast door Gast Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Almond Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Dames, heren. Probeer het topic te houden waar het voor geopend is ! ( Helaas hebben we nog geen chat op het forum ) sorry iets te enthousiast! Edit: mag ik hier wel vragen of er ook verschil zit in het opkomen/ kiemen van de verschillende soorten courgette? Ik had vorig jaar een klimmende variant, dit jaar gewone struikjes. Kan ik daar nu hetzelfde van verwachten? (Alsdit niet de juiste plaats is om de vraag te stellen, waar kan ik dat dan wel doen? Ik ben nog niet echt thuis in de forum navigatie ) Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Erny Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Gezien dit topic bedoeld was als dagelijks fotoverslag van Eefje lijkt het me niet de juiste plek om courgettevragen te stellen.Dus die vragen kan je dan beter in het Groente onderdeel stellen met een duidelijke topictitel.groente-f12.htmlDan kunnen andere mensen jouw vraag ook weer terugvinden als ze zich hetzelfde afvragen. Quote
Almond Geplaatst: 12 maart 2014 Geplaatst: 12 maart 2014 Ah gewoon een nieuw topic aanmaken dus! Dan doe ik dat binnenkort. Dank voor de uitleg ik zal de boel niet verder 'vervuilen'. Maar blijf het wel in de gaten houden voor een foto update van eefje Quote "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Jan L Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Hier is al even niets gepost geweest, dus misschien kan ik een bijdrage leveren om dit topic wat actief te houden Mijn courgettes zijn een week oud en heb ze net verplant in potgrond aangezien ze tot tegen de bovenkant van mijn zaaibakje kwamen. Ze zijn ook wat dieper verpot. Ik heb het gevoel dat ik toch nog even mocht wachten met zaaien, want tegen mei gaan ze echt al groot zijn als ze in dit tempo verder groeien Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
bloemenkoningin Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Als je de plantjes vanaf vrijdag overdag buiten zet met dit mooie weer en tegen de avond binnen remt dit de groeiook weer een beetje. Dan heb je tegen de tijd dat het mei is een mooie compacte plant Quote
Claudia69 Geplaatst: 27 maart 2014 Geplaatst: 27 maart 2014 Doe ik ook wel eens met plantjes die te snel gaan. Eigenlijk is het nog wat vroeg voor die courgettes - maar het kan zo kriebelen om eraan te begin,en he? Quote
Jan L Geplaatst: 28 maart 2014 Geplaatst: 28 maart 2014 Ze gaan inderdaad overdag buiten en 's nachts binnen. Dat dit de groei remt wist ik niet maar leuk om te weten Eerste keer dat ik zelf courgettes en tomaten zelf zaai dus ben benieuwd en kon inderdaad niet meer wachten Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
geertlaurent Geplaatst: 28 maart 2014 Geplaatst: 28 maart 2014 Zeer recent gele en groene gezaaid. Begin van de week nog niks te zien, eergisteren kwamen plots de zaden boven de grond uit en gisteren stonden er al enkele blaadjes boven. Nog even wachten en dan alles afzonderlijk omzetten naar een beter formaat van pot. Quote
Claudia69 Geplaatst: 28 maart 2014 Geplaatst: 28 maart 2014 Ik zou ze nu wel van de verwarming nemen of je krijgt nog courgettemoes Quote
Jan L Geplaatst: 4 april 2014 Geplaatst: 4 april 2014 Nog even een update van de courgetteplanten: Ze doen het goed in hun grotere pot met potgrond waarin ik ze vorige week verpot heb.Overdag gaan ze nog steeds buiten bij goed weer en 's nachts naar binnen. Zou ik ze binnenkort 's nachts al buiten kunnen laten staan als het zulke zachte nachten van 8°C zijn zoals de voorbije dagen? Kwestie van al een beetje af te harden? Quote I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.