SuusP Geplaatst: 1 maart 2014 Geplaatst: 1 maart 2014 Erny, ik zal wat prachtklokje zaaien (is normaal gesproken rond juli, want 2-jarig, dus hopen dat het een beetje wil lukken). Zal ook nog wat ereprijs (Veronica autriaca True Blue) uitstrooien en hopen dat het op wil komen Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Erny Geplaatst: 1 maart 2014 Auteur Geplaatst: 1 maart 2014 Nu gaat er iets fout denk ik beertjerinke heeft de tomatenbeugeltjes en om crosne gevraagd suusp heeft de bloemen blauw aangeboden Nou, het is goed dat er nog iemand oplet... Lijst is aangepast. Thanx! Suus ook bedankt! Quote
Piroska Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Ik heb een paarse sering in de voortuin, meestal komen er wel tig zaailingen op aan de voet van de struik alleen hebben we er afgelopen jaar grind gelegd. Mocht er nu binnenkort toch wat doorheen piepen dan zal ik het meenemen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
SuusP Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Nu je het zegt Piroska, ik hebhad ook een paarse sering staan. Heb hem tot de grond afgeknipt vorig jaar, dus gaat geheid opschot geven. Ik zal eens kijken of ik er iets af kan steken voor de MTFD (als er nog plek is in Angela's auto tenminste). Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Erny Geplaatst: 10 maart 2014 Auteur Geplaatst: 10 maart 2014 Dat zou heel fijn zijn als daar weer wat van opschiet! Dank dames. Quote
SuusP Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Heb net heul veul zaailingen van het lilapaarse kattenkruid gevonden (zo'n 50 cm hoog, blauwgrijs blad, lilablauwe bloempjes, een waar bijenrestaurant). Interesse? Wees gewaarschuwd, het ding zaait zich behoorlijk uit. Maar ruikt erg lekker, dat wel. En trekt parelmoervlinders aan. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Erny Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 Bedoel je deze? En kan voor jou wel een stuk van mn doornloze braam meenemen als je wilt, dan kan je zelf gaan stekken? Quote
SuusP Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Lijkt meer hierop (maar het stond al in mijn tuin, dus geen idee van de soort);Edit: zo rondgooglend denk ik dat het een Nepeta grandiflora is.En ja, graag! Een verse stek is ook welkom, ik heb heel wat noordwestmuur/schutting waar ik graag bessen van zou plukken Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Erny Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 Oh... en plantje ook prachtig dus ik zeg JA... Dan knip ik voor jou een verse loot Braam af. Gaan we gelijk maar ff noteren. Quote
Erny Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 Mijn ruillijst ook geupdate en er is weer Crosne beschikbaar! Quote
SuusP Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Erny, Angela heeft een braam voor me (en geen onbeperkt plek in de auto), dus haal die maar van de lijst hoor. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Erny Geplaatst: 23 maart 2014 Auteur Geplaatst: 23 maart 2014 Haha, het is maar 1 takje hoor... Maar is goed, wordt geschrapt. Quote
SuusP Geplaatst: 23 maart 2014 Geplaatst: 23 maart 2014 Ik moet +30 plantjes in een kratje zien te passen dus ik ben nogal paranoïde dat het niet gaat passen Vandaar mijn terughoudendheid. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Connie Geplaatst: 3 april 2014 Geplaatst: 3 april 2014 Erny mag ik van jou een stukje mierikswortel als je dat nog hebt? Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Erny Geplaatst: 3 april 2014 Auteur Geplaatst: 3 april 2014 Daar zal ik eens naar graven... is nog spannend dus. Quote
Erny Geplaatst: 7 april 2014 Auteur Geplaatst: 7 april 2014 En helemaal vergeten... Ik heb natuurlijk de wereld aan Smalle Weegbree!! Dus wie daar wat plantjes van wil? Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ik wel graag. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
beertjerinke Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ik graag als het mag Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Erny Geplaatst: 7 april 2014 Auteur Geplaatst: 7 april 2014 En mn achtertuin is totaal overgenomen door de "Vijfbladige wingerd (Parthenocissus quinquefolia)"Daar moet ik ook mee aan het roppen dus heb ik daar ook enorm veel ranken van te vergeven. Anders moet ik het toch weggooien.Eigenlijk zou ie op/over de schutting moeten groeien maar hij wil duidelijk de andere kant op. Smalle Weegbree staat genoteerd! Quote
geedee Geplaatst: 10 april 2014 Geplaatst: 10 april 2014 Erny mag ik van jou een Zwarte Bes Stek als je die nog hebt? en graag een Vijfbladige wingerd (Parthenocissus quinquefolia) Quote
Erny Geplaatst: 10 april 2014 Auteur Geplaatst: 10 april 2014 Prima, en hoeveel had u van de Wingerd gewenst? Ook een boodschappentas vol? Quote
Erny Geplaatst: 10 april 2014 Auteur Geplaatst: 10 april 2014 Hiep hoi! Dan kijken we wel hoeveel we in de auto van Gemma kunnen stouwen. Quote
Erny Geplaatst: 11 april 2014 Auteur Geplaatst: 11 april 2014 En in mn aardbeiveld staan 2 Kaardebolplantjes. Wie wil ze? Quote
Stan Geplaatst: 11 april 2014 Geplaatst: 11 april 2014 Ja die zijn leuk. Wil ik wel hebben het is weer eens iets anders dan Capsicum. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.