Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Erny, ik zal wat prachtklokje zaaien (is normaal gesproken rond juli, want 2-jarig, dus hopen dat het een beetje wil lukken). Zal ook nog wat ereprijs (Veronica autriaca True Blue) uitstrooien en hopen dat het op wil komen

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
Nu gaat er iets fout denk ik

beertjerinke heeft de tomatenbeugeltjes en om crosne gevraagd

suusp heeft de bloemen blauw aangeboden

Nou, het is goed dat er nog iemand oplet... Lijst is aangepast. Thanx!

Suus ook bedankt!

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Nu je het zegt Piroska, ik hebhad ook een paarse sering staan. Heb hem tot de grond afgeknipt vorig jaar, dus gaat geheid opschot geven. Ik zal eens kijken of ik er iets af kan steken voor de MTFD (als er nog plek is in Angela's auto tenminste).

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Heb net heul veul zaailingen van het lilapaarse kattenkruid gevonden (zo'n 50 cm hoog, blauwgrijs blad, lilablauwe bloempjes, een waar bijenrestaurant). Interesse? Wees gewaarschuwd, het ding zaait zich behoorlijk uit. Maar ruikt erg lekker, dat wel. En trekt parelmoervlinders aan.

Geplaatst:

Lijkt meer hierop (maar het stond al in mijn tuin, dus geen idee van de soort);

Edit: zo rondgooglend denk ik dat het een Nepeta grandiflora is.

nepeta92811395578414.jpg

En ja, graag! Een verse stek is ook welkom, ik heb heel wat noordwestmuur/schutting waar ik graag bessen van zou plukken

Geplaatst:

Oh... en plantje ook prachtig dus ik zeg JA...

Dan knip ik voor jou een verse loot Braam af.

Gaan we gelijk maar ff noteren.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

En mn achtertuin is totaal overgenomen door de "Vijfbladige wingerd (Parthenocissus quinquefolia)"

Daar moet ik ook mee aan het roppen dus heb ik daar ook enorm veel ranken van te vergeven. Anders moet ik het toch weggooien.

Eigenlijk zou ie op/over de schutting moeten groeien maar hij wil duidelijk de andere kant op.

Smalle Weegbree staat genoteerd!

Geplaatst:

Ja die zijn leuk. Wil ik wel hebben het is weer eens iets anders dan Capsicum.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...