Jump to content

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Posted

Vanmorgrn toch een enorme grond bult bij de kippenren.

Echt flink groter dan een molshoop en ongeveer 10 cm doorsnee.

In de ren gekeken, kippen ongedeerd.

Wrl een ei in de ren.. vreemd.

Maar waar zit nu dat nest?

Dat beest moet een flinke meter onder de grond graven en dan 2 lagen gaas door bijten..

In een krat ( waar haardhout in ligt te drogen ) vonden we 2 aangevreten jonge ratten, kopjes weggevreten.

Doet een rat dit?

Of is het iets anders?

Dit wordt weer een flinke klus.

Alles moet uit de ren incl.nachthok.

Dan alles opnieuw ondergazen, tegels erover.

Iemand misschien nog andere tips?

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Steenmarter ? Heeft maar een gaatje van vijf centimeter nodig om ergens binnen te komen ,En heeft ook de eigenschap om alleen maar te doden .Dus de kop eraf te bijten.

We hebben er hier jaren last van gehad ze zijn moeilijk te verjagen.

Ik denk ook aan een marter achtigen..

• Author

Hebben nu alle plekjes waar dat beest evt. nog door zou kunnen afgedicht met 3 dubbel dik fijn mazig vierkant gaas.

Hij kan er alleen nog langs als hij dat kapot kan bijten.

Nou, dan heeft ie zn gebitje aan gruzelementen denk ik..

Ben benieuwd morgen..

Ze zijn erg geduldig en zoeken rustig de hele nacht naar een gaatje, Wij hebben sinds enkele jaren fijngaas op een frame van panlatten onder onze auto,s liggen daar durven ze niet op te lopen het werkt als een soort wild rooster.

Misschien moet je zoiets rondom je kippen hok leggen.

• Author

Ons nachthok staat in de ren die overdekt is, dubbel ondergaasd en deels betegeld en helemaal met fijnmazig gaas omgaasd..

Gemma, ik heb een tijd geleden zelfde probleem gehad. Een gat in de grond, een onderkant van de deur afgebeten, de etensvoorraad opengeritst.. Muizenval, rattenval, fuik met lokaas hielp niet. Heb uiteindelijk lokaas gelegd (paars vergif, je kent het wel - leg het uiteraard niet bij je kippen !!) ..

Wel, twee zakjes hebben ze volledig verorberd, en het derde zakje een beetje..

Ik heb ondertussen 3 mooie dode ratjes gevonden. Diegene die mogelijks nog onder de grond zitten, laat ik daar.

Ik ben benieuwd welk beest jij gaat vangen.

Ik moet ook al ratten bestrijden.... In elk van m'n rennen zijn al enkel gaten ( plusmin 6-10 cm diameter ) en onlangs heb ik zelfs 4 jonge ratjes betrapt in de graantoren van de brahma's.

Met de zachte winter lijken ze gekweekt te hebben als konijnen... grmbl... Het gif ga ik in m'n tuinhuis leggen, daar zitten ze inmiddels ook al ( kan je ruiken.... )

Gemma: ook erg benieuwd wat het bij jou zal wezen....

• Author
Gemma, ik heb een tijd geleden zelfde probleem gehad. Een gat in de grond, een onderkant van de deur afgebeten, de etensvoorraad opengeritst.. Muizenval, rattenval, fuik met lokaas hielp niet. Heb uiteindelijk lokaas gelegd (paars vergif, je kent het wel - leg het uiteraard niet bij je kippen !!) ..

Wel, twee zakjes hebben ze volledig verorberd, en het derde zakje een beetje..

Ik heb ondertussen 3 mooie dode ratjes gevonden. Diegene die mogelijks nog onder de grond zitten, laat ik daar.

Ik ben benieuwd welk beest jij gaat vangen.

Met gif ben ik bang dat als de rat/ muis daarvan dood gaat in de ren, de kippen ermee aan de haal gaan.

Met een prooi vol gif..

Kan op zich geen kwaad denk ik.... Bij m'n kippen haalde ik vroeger ook geregeld zo'n aangepikt exemplaar eruit, zonder enige gevolgen voor de dames.

Hetzelfde geldt voor poezen e.d. De dosissen gif die zij dan binnenkrijgen van dat op te eten zijn te klein om echt schade aan te richten. Leg je nu zo'n 10 tal ratten in de ren, ok.... maar af en toe eentje kan geen kwaad

wees blij dat die buiten zit, mijn kat had gisteren een muis mee naar binnen genomen en geen erg in gehad en die muis wist nog te ontsnappen ook, kreeg er pas erg in toen alle katten er achter aan gingen maar ik was te laat en te langzaam