Randy Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Ik heb al gezocht in de zoekfunctie maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet helemaal vinden. Ik ga vanaf dit jaar een volkstuintje huren en krijg hier komende zaterdag de beschikking over. Voor ik dingen kan ga planten moet ik eerst de boel nog spitten, bemesten en vakken maken. Hier ben ik nog wel 1 tot 2 weken mee bezig denk ik. Nu las ik dat knoflook zo vroeg mogelijk de grond in moet (bij voorkeur in het najaar, maar daar ben ik nu al te laat voor ) Kan ik alvast wat knoflookteentje poten in potjes en binnen in de vensterbank zetten of buiten?of kan ik beter 3 weken wachten en ze dan meteen in de volle grond zetten? Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 In mooie diepe potjes zetten en dan voorzichtig overplanten. Maar wel buiten poten/buiten houden die potjes bedoel ik. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Lijkt mij ook hoor. Best nú poten ja. In potjes: per teen een p9 potje met potgrond ( p9 = 9x9cm , de gangbare gewone plantenpotjes ).Kun je wel even 2 weken binnen laten wortelen, dat gaat dan even wat sneller, en na 2 weken gelijk naar buiten. En dan de tuin op als ze lekker goed doorworteld zijn ( je ziet vanzelf worteltjes verschijnen aan de onderkant ) Dat zal dan over een week of 6 zijn. Dan is je tuin wel zover. En poot je de kluitjes uit op de tuin. Vorst en kou kunnen ze wel goed hebben hoor. Reken er wel op, dat de knoflook iets minder groot zullen zijn kwa bol, in tegenstelling tot de tenen die in oktober zouden zijn gepoot. Maar oogst heb je wel hoor. Quote
Nynkef Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Ik las in het andere knoflooktopic over deze soort: http://www.biologischpootgoed.nl/products-page/knoflook/flavor-35-mm-duplicate/ Deze soort zou dezelfde maat knoflook geven als de andere knofloken die in oktober gepoot zijn, misschien is dat te doen voor je ?? Quote
Randy Geplaatst: 3 maart 2014 Auteur Geplaatst: 3 maart 2014 Bedankt voor de antwoorden! Dan ga ik ze zo in de potjes zetten en de eerste 2 weken in de vensterbank. Volgens mij heeft mijn moeder wel dat formaat potjes, en anders rij ik zo nog even langs het tuincentrum. Quote
Erny Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Misschien kan je v.a. zaterdag ook snel als eerste het knoflookveld klaarmaken en dan snel buiten poten?... En daarna de rest van de tuin aanpakken... Quote
Katja1604 Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Voorplanten en daarna inde volle grond kan.Maar ik zou Erny's tip opvolgen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.