Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heel erg veel gezaaid vandaag want het regende, scheelt water geven

Bloemkool uitgeplant

Spruitjes uitgeplant

kruidentuin onkruidvrij gemaakt en ingezaaid met koriander en anijs

Een berg snoeiafvaltakken van achter op het land naar voren gesleept voor morgen een nieuwe hakselronde

Bloementuintje gewied.

Geplaatst:

De 1e kolen uitgeplant. Bloemkool. Daartussen sla en andijvie. Knolselderij in grotere potjes overgepot, naar buiten, maar plant ik nog niet uit.

Nog wat tomaten opgepot.

gekropen en gewied.

DSCN563652501397151075.JPG

Geplaatst:

Ehmmmm. weet ik niet. Maar de sla ertussen komt inderdaad van dat programma. Had ik vorig jaar niet nee. Toen ik dat zag ( kolen planten stond toch deze week op de planning ), had ik wel zoiets van : ja , dat doe ik van de week ook zo. Klopt.

Geplaatst:

Komkommers in de kas uit geplant, een perk beplant met 20 rhododendrons en een magnolia, water geven.. Dat was het wel, morgen weer verder!

Geplaatst:

Gratis isolatieplaten opgehaald om een geisoleerd vloertje in mijn tuinhuisje te kunenn maken. Ik heb een paar doorzichtige dakplaten en hoop dat het in de winter warm genoeg wordt in het huisje om me te kunnen opwarmen. Hopelijk lukt dat als het zonnetje schijnt.

Verder veel uitgeplant en onkruid gewied. En een tijdje met de tuinkat op schoot gezeten.

Geplaatst:

Het gras gemaaid en hier en daar wat onkruid in de borders uitgetrokken.

Wat dikke takken gezaaid voor de brandstapel.

En in de moestuin de tomatenserre gezet en spinazie uitgedund.

Geplaatst:

Nog een klimroos gepoot. Nog een blauwe regen gepoot.

Kruisbessen ontdaan van de rupsen. Luizen uit een hoop dingen zitten pletten.

anderhalve kuub champost de tuin op gereden vanaf de parkeerplaats. De rest neemt een buurman.

Nou hád ik het in m'n rug, maar dit heeft me wel goed gedaan

Geplaatst:

Een stuk moestuin ontdaan van graspollen en paardenbloem, de graspollen elders in de tuin waar het wat blubberig was weer neergelegd, je weet nooit of ze verder groeien

65 slakken onder mijn absint alsemplant vandaan geplukt (nu weet ik waar ze zich verstoppen! )

Een bergje snoeihout gehakseld en de allerlaatste lading op mijn Back to Eden stukje gelegd.

Draden gespannen aan mijn fietswielen-bonenstaken.

Een spijlenhek met rietmatten bekleed zodat de pup er niet tussendoor kruipt.

Bospad naar achterland voor een gedeelte opgehoogd met tuinafval

zaai-uienbed gehakt en fijn gemaakt zodat ik binnenkort de plantjes er in kan doen.

Geplaatst:

Nog even snel eind van de middag de rekken gezet ( palen zetten , betongaas aan de palen boren enzo, voor de peulen en de erwten. Ja, ja, ik ben wat aan de late kant. Ik weet t. Erwten staan al gezaaid in de kas te wachten.

Geplaatst:

- paprika's en salie verspeend

- plastic van tunnel kasje 1 vervangen door gaas

- koude bak verzet (tuinbonen werden te hoog)

- tunneltje gebouwd over de tuinbonen, wortels en radijsjes

- grond omgespit, koemest gestrooid, water gegeven en een tunneltje neergezet voor de mais.

- een foliemuurtje om mijn sugar snaps gezet, zodat ze ongestoord door kunnen groeien voor de slakken ze opeten.

IMG_20140412_164852.jpg

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Al het gras gemaaid (en een paar tennisballen, jee daar blijft niet veel van over als je daar overheen gaat )

Onkruid uit de stoep getrokken.

Smeltwaterafvoerkanaal in de voortuin ontdaan van onkruid.

Laatste stuk moestuin waar ik nog niks aan gedaan heb dit jaar ontdaan van blad en ander bedeksel, ook weer paardenbloem uitgestoken, die komen echt overal doorheen.

Paar klimbonen en stambonen in de grond gezet. ( ze waren erg groot en er komt toch geen vorst meer hier)

Grens met de buren (onbewoond, dus wildgroei) langs het hek vrij gemaakt van brandnetel, paardenbloem en nagelkruid.

Enorm veel haagwinde getrokken tussen de uien.

8 tomatenplanten in de grond in de kas gezet.

Onkruid getrokken in mijn regengoten met aardbei en sla.

Geplaatst:

Rupsen uit de kruisbessen geplet. Echt massa's nu. Ik dacht dat ik er vroeg bij was , maar er lijken er alleen maar méér te komen. 1 dag overslaan is al haast een crime zeg

Muntstekken gemaakt voor volgend weekend ( MTFD ) , moet nog een paar soortjes.

Kasje water gegeven.

Wat stekken en zaailingen uitgewisseld met mede tuiniers.

Geplaatst:

kolrabi uitgeplant

tomatentuin to be klaargemaakt

heel veel winde getrokken

gras rond bessen geknipt

nieuw hek gemaakt tussen kippentuin en onze tuin, manlief had er 1 gemaakt maar ze gingen erover heen en en onderdoor, pf mannen

Eendenvijver ververst

brandnetelgier te stinken gezet

paar korianderzaailingen op de juiste plek gezet

Geplaatst:

Nadat we vorig weekend tegelpaden hebben aangelegd en een omheining hebben gemaakt vandaag heel veel kweek uit mijn nieuwe moestuin gehaald (ondanks dat de bovenlaag is afgegraven blijft het maar komen) en bramen, frambozen en kruisbessen op hun plek gezet.

Geplaatst:

Een intensief weekendje gehad. Zaterdag samen met m'n vader begonnen met het maaien van het weiland achter ons. Eerst begonnen met het maken van een drieledige compostbak en vervolgens de palen van de omheining ingeslagen. In één weg hebben we ook de palen voor de kippenren geplaatst. Zondagmiddag stonden ze allemaal. In de namiddag maar begonnen met het omgraven van de kippenren om alzo de wortels van netels en andere kruidachtigen te verwijderen.

2014-04-13-1813601397469680.55

2014-04-13-1898161397469684.55

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

Begint er mooi uit te zien

Hier al intensief bezig geweest met aardappelen poten....ladder op en af met zware tonnen en gieters, dus ik voel m'n rug ook haast niet meer

Verder nog tegen het onkruid gesproeid... Ik hoop dat de dosering correct was..... En dan nog constant gebukt omdat m'n spuitding te kort was. Als het tegen morgen nog niet geel ziet dan moet het opnieuw ( morgen nog eens de dosering vragen... )

Geplaatst:

PLankje in het schuurtje opgehangen. een oud stalen bed gedeeltelijk bevordert tot klimrek voor god weet wat mij Pa er mee van zin is en een paar plantjes geplant.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...