Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)


Jorg

Aanbevolen berichten

De planten van de mtfd gesorteerd: grote pepers, kleine pepers, grote paprika`s en kleine. Kolen bij kolen, knolselder bij knolselder. Ik heb ruim geruild en ben er blij mee..zo kan er nog eens uitval zijn. Ik heb bv van 3 mensen een peter peper..misschien gaat dat nu lukken dit jaar, als is het maar 1 pepertje eraf ..

ook heb ik ruim kolen planten.

De vruchtgroentes in de kas gezet, de bloemen staan op het gras en de groentes op de kweektafel. Morgen maar eens verder kijken...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag nieuwe zakken potgrond gekocht (100L in totaal) met korting (yay) en één bakje potgrond met daarin peperzaadjes gerecycled. Op 28 Maart gezaaid en geen één opgekomen helaas... Mijn geluk met pepers begint heel slecht helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond ook de mtfd plantjes naar de tuin gebracht en geplant.

Alhoewel ik me écht heb ingehouden bij de zaailingen tafel en met "slechts" 1 krat plantjes thuiskwam, stond ik op een gegeven moment toch enigszins paniekerig om me heen te kijken... want waar o waar moet ik 't in hemelsnaam allemaal laten?

Maar goed, tis op de een of andere manier toch weer gelukt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gewerkt in de ochtend en daarna thuis opgeruimd en onderweg ook even een paar potjes gekocht bij de xenos (in de aanbieding voor 1 p/s) zodat ik daar zometeen gedroogde kruiden in kan proppen. Ook heb ik een nieuwe potpers gekocht en een champignon kweekset!

Link naar reactie
Delen op andere sites

"MTFD plantjes naar de moestuin brengen" hopelijk kan ik dat hier ook posten volgend jaar. Aangezien ik er niet was heb ik vandaag maar wat anders gedaan: onkruid trekken.

 

Dit weekend (zaterdag, zondag en paasmaandag) niet in de moestuin geraakt en plots stond er een hele wildernis van onkruid tussen de uien en wortels. Na een half uur onkruid trekken zat het er jammer genoeg weer op voor vandaag, maar onkruidvrij is het zeker en vast nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een stuk of 10 lieveheersbeestjes bij mijn bessenstruik gezet. Van wat ik net kon zien zit de helft er nog ik heb ook wat nieuwe dingen gezaaid en action bloemenzaad in het gras gegooid. Ik heb geen zin om bloemen voor te zaaien dus we zien wel of er wat opkomt. De paardenbloemen doen het prima

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bramenstruik naar buiten gezet.

 

Kreeg wat bruine blaadjes dus dacht dat ie te warm stond binnen. Aangezien hij normaal in het bos staat. Nu staat ie wel in de wind. Maar in de herfst deed ie het daar geloof ik wel goed.

 

Verder water gegeven en dorre blaadjes weggetrokken her en der in m'n potjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeeeel veel onkruid verwijderd, meer dan de helft van de moestuin staat vol met onkruid tot aan je knie.

Toen een dun laagje compost op het eerste vrijgemaakte vak gelegd, een tunnelkasje erop gezet

en daar de andijvieplantjes ingezet.

Nog wat paprikaplantjes en tomaten in de grond gezet en toen was het opeens kwart voor 7 en zijn we maar naar huis gegaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

89 zaaiuien (reuzen uien) ontknoopt en in hun bedje gezet.

Voortuin voor de helft van onkruid ontdaan. Morgen andere helft.

Eendenbad gewaterd.

slakken uit de kas gevangen, lekker weinig maar vier!

Via een hele ingewikkelde weg benzine geregeld en de grasmaaier gevuld, kan ik eindelijk maaien het staat alweer 30 cm hoog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gisteren het een en ander op het land gepot

 

-2 soorten bieten

- bloemkool

-poot uitjes die iemand nog over had en ze niet meer wilde zetten.

-braam

-aardbeien op gehangen in bakken

 

thuis heb ik nog verspeent

 

-peper soorten

- 2 soorten prei

 

weer goed bezig geweest al zeg ik zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag vrij weinig IN de "tuin" gedaan, maar wel veel voor...

 

Potpersje gekocht voor de volgende keer (leek mij verrekt handig) en een champignon kweekset. Ook zag ik een hele mooie kas staan die ik niet achter kon laten, dus ik heb ook maar een kas gekocht.

 

20140423_151054_1.jpg

20140423_151055.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar paprika zaailingen verspeend en een groter potje gegeven, wat onkruidjes weg geplukt, een aantal paprika plantjes in de kas uit geplant, water geven en ook nog de mammoth prei buiten gezet en ze even flink toe gesproken; ze moeten nu ophouden zielig te doen en ze moeten zich als echte mammoeten gaan gedragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...