JohnnyQ1 Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Kan ik een Annabel of sneeuwbal hortensia die al is uitgelopen nog terugsnoeien tot 20 cm boven de grond of ben ik al te laat en kan ik alleen nog de bloemtoppen van vorig jaar er uit knippen? Quote
thea Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Je kan hem nog wel terug snoeien,zou hem op tegen de 30 cm doen.Maar je kan hem ook zo laten zonder te snoeien.Met snoeien krijg je hele grote bloemen ,maar die worden meestal top zwaar.De niet ge snoeiden worden beetje kleiner.Ik snoei ze niet met onze wind..................... Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
zoniet Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 kan nog primazal best een beetje bloeden maar daar krijgt hij niks van Quote
Bit Geplaatst: 15 maart 2014 Geplaatst: 15 maart 2014 Met het snoeien van deze soort Hortensia snoei je geen bloemknoppen weg nee. Het is de Hydrangea paniculata, en dat is het soortje wat bloeit op de takken die hij dit jaar zal maken. Je kan ook tot op de grond wegsnoeien. Hoe dieper hoe groter de bloemen ( wel wat minder in hoeveelheid: maar érg groot. geef dan ook een handje koemest. Probeer het eens uit. Echt spectaculair ( wel topzwaar ).Met snoeien op 20-30 cm maakt hij veel meer zijtakken en dus ook meer bloemen, maar wat kleinere. Ook mooi. Quote
JohnnyQ1 Geplaatst: 16 maart 2014 Auteur Geplaatst: 16 maart 2014 Bedankt voor alle reacties, morgen maar even met de snoeischaar aan de slag Quote
geertlaurent Geplaatst: 16 maart 2014 Geplaatst: 16 maart 2014 Ik snoei hem sinds vorig jaar niet meer terug (of zeer beperkt) vind de "kleinere" bloemen persoonlijk mooier dan die grote die de struik helemaal laten doorbuigen van het gewicht. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.